در ادامه گزارش «خلیج فارس» آمده است: عدم اطلاع رسانی قبلی پیرامون این موضوع طی ماههای گذشته و موکول کردن آن به فصل سرما، بسیاری از خانوار استان که به لوله کشی گاز دسترسی ندارند را با مشکل مواجه کرده و به نوعی گروکشی از مردم در فصل سرما تعبیر می شود.
خانواری که عمدتا به دلیل هزینه های بالای لوله کشی گاز خانگی خصوصا در روستاها که فاصله علمک گاز تا انشعاب های خانگی زیاد است، تاکنون نتوانسته در این خصوص اقدام کنند و از طرفی توزیع نشدن نفت سفید طی سالجاری، مشکلاتی را در فصل سرما برای آنها رقم می زند.
مجری بخشنامه صادره هستیم!
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر با تایید این موضوع گفت: براساس بخشنامه این شرکت، مناطق گازرسانی شده استان، نفت سفید دریافت نمی کنند.
مهرداد بیوکی افزود: باتوجه به پوشش گازرسانی 98 درصدی شهرها و 96 درصدی روستاهای استان بوشهر، طبق بخشنامه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تائید شرکت گاز فقط در مناطقی که فاقد لوله کشی گاز هستند اقدام به توزیع نفت سفید می کند.
وی بیان کرد: براساس پیش بینی انجام شده امسال باید آخرین سال لوله کشی گاز در مناطق مختلف استان بوشهر باشد و مردم باید از مزایای این انرژی پاک بهره ببرند.
بیوکی یادآورشد: با تائید شرکت گاز استان بوشهر همه مناطق فاقد لوله کشی گاز مشمول دریافت نفت سفید هستند و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هیچ مشکلی در تامین سوخت موردنیاز مردم ندارد.
وی در پاسخ به این موضوع که چرا طی ماههای گذشته اطلاع رسانی نشده تا شهروندان برای گازکشی تا قبل از سرما فرصت داشته باشند، اظهار داشت: این بخشنامه به تازگی به استان ابلاغ شده، ولی در ماههای قبل که این مسئله در حد طرح اولیه بود، به فرمانداران و معتمدان محلی اطلاع رسانی هایی کردیم.
بیوکی درباره بروز مشکل برای خانوار شهر و روستاهایی که نفت سفید توزیع نمی شود، اظهار داشت: ما مجری بخشنامه صادره می باشیم و اگر قرار بر تغییر در آن می باشد، باید از سوی تهران ابلاغ شود.
هدف از محدودیت در توزیع نفت سفید چیست؟
یک منبع آگاه به «خلیج فارس» گفت: برخلاف برخی ذهنیت ها، ایجاد محدودیت بر سر توزیع نفت سفید در شهرهای استان بوشهر بحث قاچاق آن به دلیل نوسانات قیمت نیست، بلکه در راستای درآمدهای دولتی می باشد و انتظار می رود طوری عمل شود که مردم خصوصا در روستاها متضرر نشده و در سرما بدون سوخت نمانند.
وی که خواست نامش ذکر نشود، ادامه داد: طبق بخشنامه صادره از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی، خارگ تنها شهر فاقد لوله کشی گاز در استان است که امکان توزیع نفت سفید در آن وجود دارد، ضمن اینکه در روستاها نیز مثلا برای مرکز استان صرفا توزیع این سوخت برای هلیله و بندرگاه یا روستای انگالی امکانپذیر می باشد که فاقد لوله کشی گاز هستند و در سایر روستاها و شهرها خبری از نفت سفید نیست.
به گفته وی، این بخشنامه با دو هدف صادر شده، نخست برگشت هزینه لوله گذاری شرکت ملی گاز در شهر و روستاها، دوم فروش نفت سفید با نرخ آزاد به پالایشگاههای خصوصی جهت تولید سوخت هواپیماها.
این کارشناس ابراز عقیده کرد: چنین اقدامی که فشار مضاعفی روی برخی خانوار محروم از لوله کشی گاز وارد می کند، از این رو بهتر بود طی ماههای گذشته به شکل مطلوبی اطلاع رسانی می شد تا بسیاری از مردم در فرصت مناسب برای اتصال به شبکه گاز اقدام می کردند و تسهیلات مناسبی هم در این خصوص برای مردم قائل می شدند، چرا که در روستاها فاصله علمک گاز از درب حیاط تا زیربنای ساختمان زیاد و هزینه لوله کشی بالاست؛ از این رو باتوجه به گرانی روزافزون، بسیاری از خانوار توان پرداخت چنین هزینه ای را ندارند.
فرماندار بوشهر: درخواست تعویق افتادن این موضوع را داشته ایم
فرماندار شهرستان بوشهر نیز درخصوص بخشنامه عدم توزیع نفت سفید در اغلب نقاط همزمان با فصل سرما گفت: با توجه به سرمایه گذاری بالایی که برای ایجاد شبکه گاز در شهر و روستاها صورت گرفته، ضرورت دارد از این انرژی پاک در منازل بجای نفت سفید استفاده شود و باید زمینه های ترویج این مهم را فراهم کرد.
عباس جمشیدی ادامه داد: البته درخصوص این محدودیت شرکت پخش فرآورده های نفتی باید از ماههای قبل اطلاع رسانی بیشتری می کرد تا مردم آمادگی این موضوع را داشته باشند، از این رو تقاضایی به مرکز جهت به تعویق افتادن این تصمیم در سالجاری یا تمهیداتی برای تامین نفت سفید برخی مناطق بصورت ویژه نظیر روستاها ارائه کرده ایم که امیدواریم تعیین تکلیف شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.