به گزارش ایرنا، پرویز رمضانی روز یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت افزود: از این میزان مطالبات 55 میلیارد ریال مربوط به نیمه نخست امسال و 45 میلیارد ریال نیز مربوط به سال های 95 و 96 است.
وی بر ضرورت پرداخت این بدهی ها برای پاسخگویی بیمه سلامت به سایر بخش ها تاکید کرد.
رمضانی درباره بدهی بیمه سلامت به مراکز بهداشتی و درمانی استان گفت: سال گذشته 270 میلیارد ریال بابت مطالبات بیمارستان های دانشگاهی در این استان به صورت اوراق خزانه پرداخت شد و کمتر از 200 میلیارد ریال هنوز از سال گذشته باقی مانده است که 80 درصد آن مربوط به مراکز دولتی و 20 درصد مربوط به مراکز غیر دولتی است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 480 هزار نفر در استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند که 80 درصد آنان به صورت رایگان بیمه شده و دولت همه حق بیمه آنها را قبول کرده است و 20 درصد مابقی نیز با مشارکت دولت زیرپوشش قرار دارند.
رمضانی بیان کرد: هزینه درمانی افراد زیرپوشش بیمه سلامت از 380 میلیارد ریال در سال 1392 با افزایش چهار برابری در سال گذشته به یکهزار و 750 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه هزینه درمانی از جیب مردم کاهش یافته است تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت سبب افزایش رضایت‌مندی مردم در هزینه‌های درمانی شده است.
رمضانی به چالش‌های فراروی این بیمه پرداخت و ادامه داد: در زمان حاضر نامتوازن بودن هزینه‌های درمانی و درآمدهای بیمه سلامت از جمله مشکلات این بیمه است به ‌گونه‌ای که رشد 300 درصدی در هزینه درمانی و رشد 60 درصدی در تامین درآمدها وجود دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در مورد برطرف کردن مشکل هم ‌پوشانی بیمه‌ای گفت: برخی بیمه شدگان دارای 2 دفترچه بیمه ای هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی از دفترچه های بیمه آنها باطل می‌شود.
وی افزود: پیش‌ بینی می‌ شود 70 هزار نفر در استان بوشهر دارای 2 دفترچه بیمه داشته باشند.
استاندار بوشهر گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت قدم‌های مهم و بزرگی برای افزایش خدمات و کاهش هزینه‌های درمانی مردم برداشته شده است.
عبدالکریم گراوند بیان کرد: بهداشت، درمان و حوزه سلامت یکی از مواردی است که در سبد زندگی، رفاه و آسایش خانواده‌ها تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر توجه به طرح‌های حوزه سلامت برای ارتقای رفاه و آسایش مردم گفت: فرهنگ ارائه خدمات درمانی و نسخه نویسی که نقشی مهم در سلامت و هزینه مردم دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: پرداخت بموقع هزینه‌ موسسه های درمانی و بیمارستان‌ها سبب ارتقای خدمات و افزایش رفاه و آرامش مردم می‌ شود.
گراوند، ارتقای سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده در قالب بیمه سلامت ایرانیان را از جمله برنامه‌های مهم اجرایی در حوزه سلامت دانست.
وی با تاکید بر توجه به مطالبه ها و درخواست‌های مردم در حوزه سلامت افزود: پرداخت بموقع هزینه‌ موسسه های درمانی و بیمارستان‌ها سبب ارتقای خدمات حوزه سلامت و افزایش رفاه و آرامش مردم می ‌شود.
استاندار بوشهر گفت: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه و پیشرفت حوزه سلامت شهروندان است که باید برای رفاه بیشتر مردم به این مهم توجه ویژه شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.