زهره عالی نسب چهارشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کودک درآیین تجهیز کلاس های مدرسه دخترانه حکمت روستای دویره افزود: جامعه توسعه یافته برآمده از فرهنگ و ارزش های والایی است که با کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه بین شهروندان حاصل می شود.
وی یادآورشد: کتاب دروازه ای بسوی دانایی و توانایی برای پذیرش مسوولیت های مختلف و ایفای نقش در جامعه به شمار می رود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهارداشت: بالندگی هر فردی با رهگذر از دانایی و دانش افزایی از طریق انس با تازه های نشر میسر می شود.
عالی نسب گفت: برهمین اساس بر متولیان تعلیم و تربیت و نهادهای فرهنگی این رسالت سترگ امری اجتناب ناپذیر است تا بتوانیم آینده سرزمینمان را با تربیت شهروندانی بسازیم که هویتی دگر خواه و نوع دوست بیابد و دغدغه حفظ محیط زیست و میراث فرهنگ کشورش را داشته باشد.
وی تصریح کرد: با تحقق این مهم افرادی تربیت خواهد شد که فرهیختگان بخش های مختلف کشور شناخته می شود و با آثار آنان مانوس خواهند شد که بدون شک نقش مهمی در جهت گیری های فکری و عملی آنان در ادامه مسیر زندگی خواهد داشت.
عالی نسب گفت: در بحبوهه بحران هویتی که نسل امروز جامعه را تهدید می کند شناخت بزرگان و خواندن آثار آنان بنیان هویت کودکان را تحکیم خواهد بخشید.
وی یادآورشد:تجهیز و راه اندازی کتابخانه های کلاسی درمدارس استان بوشهر همزمان با آغاز بزرگداشت هفته ملی کودک آغاز شده است و این روند ادامه می یابد.
این مقام مسوول افزود: اهدای کتاب و بسته های فرهنگی به کودکان و انجام فعالیت های هنری و برگزاری جشنواره ها و دیگر فعالیت ها از جمله برنامه هایی است که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در حال اجراست.
وی گفت: هفته ملی کودک امسال با شعار 'باید آینده را ساخت' از 14 مهر آغاز و 600 عنوان برنامه مختلف به همین مناسبت در این استان اجرا می شود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.