به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در استان بوشهر افزود: سیاست این ستاد استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مردمی و خیران است که تلاش می شود از این ظرفیت بهره لازم گرفته شود.
وی باتشکر از اعضای ستاد اربعین استان بوشهر اظهار داشت: آیین های مذهبی بویژه محرم و صفر به دلیل مردمی بودن آن زنده نگه داشته شده و این مهم باید همواره در مراسم اربعین مورد توجه قرار گیرد و از بودجه دولتی فاصله گرفته شود.
استاندار بوشهر برضرورت توسعه زیرساخت های مورد نیاز موکب ها در مرز شلمچه برای رفاه حال زائران اربعین حسینی تاکید کرد.
وی با اشاره به استقرار دفتر کنسول گری عراق در بوشهر گفت: با استقرار این دفتر برای کاهش هزینه های رفت و آمد و ارائه خدمات بهتر و سریعتر امسال برای نخستین بار روادید زائران اربعین در این استان صادر می شود.
گراوند بر اهمیت کار کمیته اسکان و تغذیه و انجام هماهنگی های لازمتوسط پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل برای استقرار موکب ها در مناطق مختلف جاده ای تاکید کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برای ارائه خدمات گوناگون به زائران حسینی موکب‌هایی در نقاط مختلف برپا می ‌شود که برای تحقق این مهم باید مجوز لازم صادر شود و در این ارتباط همه موکب ها امسال شناسنامه دار می شوند.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی بااشاره به کمیته فرهنگی و آموزشی اظهار داشت: این کمیته دارای هشت کارگروه در زمینه‌های فرهنگی است که خدمات تبیین شده را ارائه می‌ کنند.
وی افزود: در این کارگروه طرح همگام با قرآن، همراه با اربعین در موکب‌های زائران اربعین حسینی اجرا می‌ شود.
سروستانی گفت: کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی آمادگی ارائه آموزش‌ های لازم به موکب‌ داران اربعین حسینی را دارد.
وی تاکید کرد: شبکه تبلیغی این اداره کل شامل مداحان، هیات ‌های مذهبی، روحانیون و ائمه جماعات می‌ تواند در زمینه فرهنگ اربعین و راهکارهای مقابله با تهدیدها همکاری لازم را با ستاد اربعین داشته باشد.
رئیس کمیته اسکان و تغذیه اربعین استان بوشهر گفت: امسال 50 موکب اربعین حسینی از طرف استان بوشهر راه اندازی می شود که از این تعداد 19 موکب از عسلویه تا مرز شلمچه و مابقی در مناطق مختلف کشور عراق برپا می شوند و روازنه امکان اسکان 35 و 560 زائر اربعین حسینی را دارند.
عبدالرضا مطاف افزود: کمیته اسکان اربعین استان بوشهر آمادگی دادن 47 هزار دست صبحانه، 50 هزار دست ناهار، 52 هزار دست شامل و 84 هزارمیان وعده و پخت روزانه 57هزار و 500 قرص نان را پیش بینی کرده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.