اردشیر نوریان گفت: آب شرب مردم در اولویت قرار بگیرد و همه کشور با این مشکل روبرو است و این موضوع را به گونه ای رفع کنیم که مسائل کلی کشور در نظر گرفته شود.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم شهرکرد در  مجلس گفت: بردن مسائل مانند آب به کف خیابان ها  ، التهاب  میان مردم و این موضوعات دردی را دوا نمی کند 

اردشیر نوریان در صحن علنی امروز مجلس در نطق میان دستور به نکاتی درباره حوزه انتخابیه‌اش پرداخت و گفت: یکی از  موضوعات مهم  کلیدی کشور و استان  ما  مسئله آب است. ما باید نگاه ملی  به مسئله آب  داشته باشیم نه نگاه  منطقه ای و محلی که با  اعمال نظر  نفوذ و لابی در تصمیمات  مداخله کنیم.

نوریان افزود: در  همین جا از  همکاران  خودم  در  حوزه انتخابیه  همجوار  اصفهان  تقاضا می کنم که از پرداختن به موضوعات حاشیه ای خودداری کنند و با  التهاب ایجاد کردن برای مردم مشکلی  از  کشور برطرف نمی‌شود و بطور  حتم  اقدامات متقابل ایجاد می‌کند بنابراین تقاضا می‌کنم فضای آرام وکارشناسی ایجاد کنیم که  این موضوعات به صلاح مردم تصمیم گیری شود.

نماینده  مردم شهرکرد  در  مجلس افزود: بردن مسائل به کف خیابان ها، التهاب  میان مردم و این موضوعات دردی را دوا نمی کند  و در  تصمیم گیری های حوزه آب  باید  به وضعیت  استان  ها  مبدا دقت کافی شود   و در  همین راستا توقف سه طرحی که  در  حاشیه  زاینده  رود  قرار گرفته است ، التهاب درست کرده است.

وی  ادامه داد: تقاضا  دارم از  شورای عالی آب و رییس جمهور  محترم  و معاونان محترم به  عنوان مسئولان تصمیم گیری  که در این موضوع تجدید نظر شود  وانشالله  تصمیمات  مقتضی گرفته شود.

از آقای رییس‌جمهور تقاضا می‌کنم وزیر نیرو زودتر معرفی شود

نماینده مردم شهر کرد در  مجلس افزود: آب شرب مردم  در اولویت  قرار  بگیرد  و همه کشور با این مشکل  روبرو است  و  این موضوع را به گونه ای رفع کنیم که مسائل کلی کشور در  نظر گرفته شود. هم اکنون بیش از  دوماه گذشته  است،  وزارت نیرو که متولی این بحث مهم در  کشور است ، هنوز تعیین تکلیف نشده است و همین جا از آقای رییس جمهور تقاضا می کنم  در  معرفی وزیر پیشنهادی نیرو تسریع داشته باشند و انشالله افرادی دلسوز  ومتعهد  را معرفی کنند و الان یکی از اساسی ترین گرفتاری های ما  در استا ن مسئله  آب است  و پروژه  بسیار مهم بن – بروجن  است که در دو دولت  مجوزات قانونی را داشته  است اما هنوز تکمیل نشده است و این پروژه ۵۰درصد  آب شرب  مردم  استان راتامین می کنند. نمی شود در یک استان های که مولد آب است ، ۵۰درصد مردم  هم اکنون مشکل آب شرب داشته باشند و بخواهیم آب را  نقل و انتقال  کنیم و ملاحظات استان های مبدا  وحوزه اصل را مشاهده نکنیم و مقاومت در این ارتباط صورت می گیرد و انتظار داریم وزارت نیرو  تسریع کند  و بطور  حتم این مشکلات را برطرف کند.

نوریان  تصریح کرد: در اجرای پروژه  های مرتبط  با  آب  ملاحظات اساسی زیست محیطی مدنظر قرار بگیرد  و امیدواریم تعیین  تکلیف  وزارت  نیرو این موضوع به سرانجام برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 757488
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.