نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: خروج نظامیان آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانا تاثیر منفی در مبارزه با داعش نخواهد داشت.

 

کابینه آلمان در هفتم ژوئن تصمیمی را تایید کرد که طبق آن نیروهای آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک واقع در استان آدانا در جنوب ترکیه منتقل می‌شود.

به گزارش جماران به نوشته روزنامه حریت،  آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفته است برلین و آنکارا باید به رغم مشکلات به مذاکراتشان ادامه دهند.

در همین حال بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه گفت: در حالیکه با برخی از شرکایمان درباره اینجرلیک اختلاف نظر داریم مشارکتمان در نبرد علیه تروریسم تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیرد. درهای ما به روی تمام دوستانی که با تروریسم می‌جنگند باز است.

مرکل نیز پس از جلسه کابینه که از خروج نظامیان آلمانی از اینجرلیک حمایت کرد، گفت: لازم است آلمان و ترکیه به مذاکرات ادامه دهند. ما منافع مشترک زیادی با ترکیه داریم و روابط اقتصادی دو کشور بسیار نزدیک است بنابراین گفت‌وگو از الزامات ادامه کار ماست.

نخست وزیر ترکیه نیز گفت: دولت آلمان می‌تواند نیروهایش را به هر جایی که می‌خواهد منتقل کند و این تصمیم ارتباطی به ترکیه ندارد.

در همین حال اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان پس از تصمیم کابینه آلمان با همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگو کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.