عضو فراکسیون امید درباره نقش افکار عمومی در تثبیت حضور مطهری و پزشکیان در هیئت‌رئیسه مجلس گفت: نقش افکارعمومی بسیار موثر بود زیرا اعضای مجلس‌، نماینده ملت هستند و به انتظارات و خواسته‌های آنان باید توجه داشته باشند.

به گزارش جماران احمد مازنی، درباره دلایل افزایش رای مطهری و پزشکیان در مقایسه با سال اول و کاهش آرای لاریجانی در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس گفت: افزایش رای آقایان مطهری و پزشکیان ناشی از حساسیتی بود که در سطح جامعه و افکار عمومی ایجاد شد. جریانی بنا داشت این  دو فرد را از جایگاه هیئت‌رئیسه و نائب‌رئیسی پایین بیاورد و یا با آرا کمتری در آن موقعیت حفظ کند، البته تلقی دوم بسیار ضعیف‌تراست و بیشتر در صدد حذف بودند.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به جریان سیاسی در مجلس اظهار داشت: سه جریان در مجلس فعال است. فراکسیون‌های امید، نمایندگان ولایی و مستقلین جریان‌های سیاسی خانه ملت هستند که تعدادی از اعضای نمایندگان ولایی ازاعضای جبهه پایداری محسوب می‌شوند واکثراعضای جریان مستقلین نیزاز طریق لیست امید وارد مجلس شدند و برخی هم بدون حمایت از طرف کسی به پارلمان راه یافتند.

مازنی در ادامه افزود: پیش از روز رای‌گیری هیئت رئیسه در رابطه با آن اخباری از گوشه و کنارشنیده می‌شد، فراکسیون امید تصمیم گرفت تا در برابراراده حذف مطهری و پزشکیان بایستد بنابراین حضورآنان را به عنوان نواب، خط قرمز خود اعلام کرد.

این عضو فراکسیون امید دراین خصوص تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف فراکسیون امید از طریق تعاملی که با نمایندگان و اعضای فراکسیون‌های امید، مستقلین و حتی برخی از اصولگرایان داشت، موفق شد درنهایت برای آقایان پزشکیان و مطهری آرا بیشتری نسبت به سال پیش در سبد رای آنان اندازد.

وی در ادامه یادآور شد: فراکسیون امید علاوه بر تاثیرپذیری از جو و فضایی که به وجود آمده بود، درصدد برآمد تا به انتظارات افکار عمومی که حداقل آن تثبیت این دو کاندیدا در جایگاه هیئت‌رئیسه بود، پاسخ دهد و نتیجه تلاش هم کسب آرا بیشتر نسبت به سال گذشته بود.

این نماینده اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی درباره نقش افکار عمومی در ثبیت حضور مطهری و پزشکیان در هیئت‌رئیسه مجلس یادآور شد: نقش افکارعمومی بسیار موثر بود زیرا اعضای مجلس شورای اسلامی، نماینده ملت هستند و به انتظارات و خواسته‌های آنان باید  توجه داشته باشند. البته اقلیتی درپارلمان حاضر هستند که رفتار خود را صرفا با ملاک ها و اصولی که معتقدند، تنظیم می‌کنند ولی اکثریت مجلس برای برآورده کردن انتظارت مردم و افکار عمومی به پیش می‌روند و احترام ویژه‌ای برای آن قائل هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.