به گزارش جماران، روزنامه الوطن روزچهارشنبه به نقل از منابع مخالف سوریه و نزدیک به ارتش آزاد نوشت: دیدارهای مختلفی در ترکیه میان نمایندگان دستگاه اطلاعاتی و ارتش این کشوربا سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره به عنوان عضو اصلی ائتلاف تروریستی ' تحریرالشام' برگزار شد.
در این دیدارها نمایندگان ترکیه به تروریست های النصره اطمینان داده اند که از حمایت آن ها دست برنمی دارند و حتی فشارهای بین المللی بر ترکیه، برای فشار بر دیگر گروه ها برای جدا شدن از النصره کارساز نخواهد بود.
الوطن به نقل از منابع خود افزود: تحرک النصره در تضمین گرفتن از ترکیه پس از آن آغاز شده است که فشارها برحکومت عدالت و توسعه برای پایبندی به طرح مناطق کاهش تنش و مذاکرات آمریکا و روسیه برای سرکوب النصره به عنوان شاخه القاعده در سوریه افزایش یافته است.
این منابع به نقل از یکی از سرکردگان النصره که روزیکشنبه در نشستی در الریحانیه ترکیه شرکت کرده بود اعلام کردند که به وی ابلاغ شده است که ارتش ترکیه قصدی برای ورود زمینی به استان ادلب سوریه و خلع سلاح و سرکوب این گروه ندارد هدف از آموزش دیگر تروریست ها از سوی ترکیه، مبارزه با النصره نیست.
وی اضافه کرد: منافع منطقه ای وجود النصره را لازم می داند و این گروه مانند داعش نیست که با معامله کردن برسر آن، وجودش درمعرض خطر قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.