'ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه تایید کرد که در جریان دیدارش با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست ناتو در بروکسل، مسئله درز اطلاعات تحقیقات مربوط به حمله تروریستی منچستر را مطرح خواهد کرد.

به گزارش جماران، 'ترزا می' در اظهاراتی که از شبکه های تلویزیونی انگلیس پخش شد،گفت: 'به رئیس جمهوری آمریکا خاطر نشان خواهم کرد اطلاعاتی که بین نهادهای مجری قانون مبادله می شود باید همچنان محفوظ بماند.' 
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت میزان تهدیدات تروریستی در انگلیس در بالاترین سطح قرار دارد و شهروندان این کشور باید هشیار باشند.
'ترزا می' همچنین با بیان اینکه خواهان دخالت ناتو در مبارزه با گروه تروریستی داعش است، افزود:' اجلاس سران گروه هفت و ناتو امکان همکاری نزدیک تر ما را برای شکست تروریسم فراهم خواهد کرد.'
منابع انگلیسی روز پنجشنبه گزارش دادند که نشت اطلاعات مربوط به حمله تروریستی منچستر در رسانه های آمریکایی سبب خشم مقامات انگلیس و قطع تبادل اطلاعات میان دو کشور در این زمینه شده است.
به گفته این منابع، پلیس منچستر انگلیس به اشتراک‌گذاری اطلاعات در خصوص نتایج تحقیقات به ‌عمل ‌آمده در مورد حمله تروریستی منچستر و شبکه ترور پشت این حمله، با طرف‌های آمریکایی متوقف کرده است.
خانم 'امبر راد' وزیر کشور انگلیس نیز روز پنجشنبه در سخنانی، درز اطلاعات مرتبط با انفجار منچستر را مساله‌ای آزاردهنده عنوان کرده بود.
نیویورک‌تایمز روز پنجشنبه تصاویری از قطعات بمب منفجر شده در سالن کنسرت منچستر را منتشر کرد.
این تصاویر منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز از جمله یک باتری، چاشنی احتمالی و ترکش‌های بمب را نشان می‌دهد.
نیویورک تایمز نوشته است این تصاویر نشان می‌دهد که بمب مذکور نسبتا پیشرفته بوده است.
پیش از این نیز شبکه آمریکایی 'سی بی اس' اطلاعات مربوط به سلمان عبیدی مظنون اصلی بمب‌گذاری کنسرت منچستر را قبل از اعلام مقامات انگلیس، منتشر کرده بود.
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر'در شمال انگلیس که اواخر دوشنبه شب گذشته صورت گرفت، دستکم 22 کشته و 59 زخمی بر جای گذاشته است که شماری از قربانیان کودک و نوجوان هستند.
پلیس اعلام کرده است که سلمان عبیدی 22 ساله مظنون اصلی این حمله در محل انفجار کشته شده است.
'ایان هاپکینز 'رییس پلیس کلانشهر منچستر به خبرنگاران گفته است، تحقیقات هم اینک بر روی کشف 'شبکه ' پشت سر این حمله متمرکز شده است.
به دنبال حمله مرگبار تروریستی در شهر منچستر، دولت انگلیس روز سه شنبه سطح هشدار امنیتی را به بالاترین حد خود ارتقا داده که به معنای احتمال قریب‌الوقوع بودن حملات دیگر و همین طور استقرار نیروهای ارتش در کنار پلیس در شهرها است.
به گفته 'امبر راد' وزیر کشور انگلیس، 984 نیروی نظامی فعلا در نقاط مختلف لندن از جمله در اطراف کاخ باکینگهام و خیابانهای منتهی به وستمینستر ( پارلمان انگلیس) و داونینگ استریت( نخست وزیری) مستقر شده اند.
'امبر راد' گفته است که بیش از 3800 نیروی نظامی به منظور کمک به نیروهای پلیس برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی، در خیابان های انگلیس مستقر خواهند شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.