همزمان با بمباران مناطقی در منطقه 'آمدی' در شمال عراق توسط جنگنده - بمب افکن های ارتش ترکیه که منجر به زخمی شدن چندین شهروند غیرنظامی عراقی شد، یک مقام مسئول در اتحادیه میهنی کردستان عراق نسبت به بحرانی شدن اوضاع هشدار داد.

به گزارش جماران، جمیل خضر مسئول مرکز سنجار اتحادیه میهنی کردستان عراق، اعلام کرد: هم اکنون به غیر از نیروهای مدافع سنجار، نیروهای عراقی نیز در این شهر حضور دارند و در صورت لشگر کشی ترکیه به این مناطق، احتمال برخوردها افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق در این منطقه نیز به حالت آماده باش درآمده اند و در صورت ورود ارتش ترکیه نسبت به متجاوزین وارد عمل خواهند شد.
خضر صالح رئیس انجمین ایزدیان سنجار نیز دیروز (شنبه) در گفت وگو با آژانس خبری «سلیمانیه» احتمال لشگر کشی ارتش ترکیه به سنجار با همکاری حزب دمکرات کردستان عراق را بسیار بالا دانست.
اطلاعات دریافتی از سوی خبرنگار ایرنا در اربیل حاکی است که ارتش ترکیه در دو ماه گذشته تحرکات نظامی گسترده ای در سنجار و مناطقی از اقلیم کردستان عراق به منظور انجام عملیات نظامی انجام داده است.
تحرکات اخیر در منطقه بویژه پس از اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت وگو با شبکه خبری ان تی وی، قبل از برگزاری همه پرسی در ترکیه که گفته بود 'بعد از برگزاری همه پرسی با کمک حزب دمکرات کردستان عراق عملیات نظامی مختلف در بخشی از خاک عراق علیه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، انجام خواهد داد'، به التهابات افزوده است.
ترکیه 18 پایگاه نظامی غیرقانونی در شمال عراق ایجاد کرده که بعشیقه مهم ترین آن است. هم اکنون هزاران نیروی نظامی ترکیه به طور غیر قانونی در شمال عراق مستقر هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.