نزدیکان قربانیان حمله به اتوبوس‌های ساکنان " الفوعه و کفریا " در سوریه، جبهه النصره، قطر و ترکیه را مسئول این کشتار مجرمانه می‌دانند.

به گزارش جماران ، به نقل از پایگاه خبری العهد، خانواده و نزدیکان کشته‌های انفجارهای " الفوعه و کفریا" در بیانیه‌ای این عمل وحشیانه را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کردند: هیات تحریر الشام به رهبری جبهه النصره و احرار الشام و بقیه گروه‌های تروریستی مسلحی که از روی اجبار و بدون میل واقعی توافقنامه حمایت از کاروان‌ها را امضا کرده بودند این توافق را نقض کردند.

 

همچنین در این بیانیه آمده است: کشور قطر  به عنوان ناظر منطقه‌ای این توافقنامه و نیز ترکیه به عنوان ضامنان اصلی گروه‌های مسلح، مسئول این قتل عام هستند.

در ادامه این بیانیه همچنین درخواست شده گروه‌های مخالف و مسلح تمام عاملان این جنایت را تحویل بدهند تا در دادگاه سوریه محاکمه شوند.

علاوه بر این درخواست انتقال همه مجروحان به بیمارستان‌های دولتی سوریه و پایبندی گروه‌های مخالف به بقیه بندهای توافقنامه و تکمیل آن برای خروج همه ساکنان الفوعه و کفریا از این دو شهر، مشخص شدن سرنوشت مفقود شدگان و کسانی که پس از این جنایت ربوده شدند مطرح شده است.

در بیانیه مذکور حمایت بین‌المللی و تضمین امنیت کاروان‌هایی که برای تکمیل توافقنامه از فوعه و کفریا خارج شدند خواسته شده است.

در ادامه این بیانیه از دولت قطر به عنوان ناظر بر امضای توافقنامه و ضامن گروه‌های مسلح خواسته شده به خانواده کشته‌ها و نیز برای جبران خسارت‌های وارده به مجرومان و آسیب دیدگان غرامت دهد.

در بیانیه خانواده‌های قربانیان حملات به منطقه الراشدین ، برگزاری نشست شورای امنیت برای محکوم کردن این تجاوز درخواست و اعلام شده وارد کردن چنین اتهاماتی به ارتش سوریه و دولت چیزی جز مبرا کردن تروریست‌ها از مسئولیت‌ این انفجار نیست.

خانواده‌های مذکور در پایان خواهان آن شدند برای بزرگداشت یاد کودکانی که در این انفجار کشته شدند، روز ۱۵ آوریل در سوریه به "روز کودک" نام گذاری شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.