نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال های پایانی عمر خویش برای رفع تضادها و تعارضاتی که سبب دور شدن نیروهای درون نظام و انقلاب از هم می شد، مظلومانه تلاش نمود.

به گزارش جماران ، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامی داشت دهه فجر و یا آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در 10 سال آخر عمر مبارک آقای هاشمی، ایشان با حضور در صحنه نقشی به حقیقت تاریخی در کنار رهبری و در کنار مردم ایفا نمود، در کنار مردمی که توقعات و انتظاراتی از انقلاب و نظام داشتند.
 وی اضافه کرد: جایگاه هاشمی رفسنجانی در انقلاب اسلامی ایران طوری است که اگر همه بدخواهان نیز بخواهند نام وی را حذف کنند، نمی توانند زیرا نام ایشان در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزات حق طلبانه ملت ایران چه در زمان پیش از انقلاب و حین و پس از آن تنیده شده و نام ایشان بر تارک تاریخ پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران می درخشد.
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر بین عناصرموثر و تاثیر گذار در تکمیل و تکوین و شکل گیری انقلاب اسلامی و استمرار  جمهوری اسلامی افرادی را بنام موسس نام ببریم آیت الله هاشمی یکی از موسسان و معماران است.
 وی افزود: یکی از ویژگی های هاشمی رفسنجانی، نقش سازنده در شکل گیری و تاسیس مجلس شورای اسلامی است، ایشان در بخش های مختلفی در شکل گیری انقلاب نقش داشته است.
 حجت الاسلام مازنی اضافه کرد: ایشان در مدیریت حرکت و جنبش مردمی در انقلاب ؛تدوین و تصویب قانون اساسی ، برگزاری انتخابات از جمله اولین دوره انتخابات رییس جمهوری ،بازنگری قانون اساسی ،ریاست جمهوری و قوه مقننه تلاش کرد و به حق سردار سازندگی لقب گرفت.
این نماینده مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنانش به امضای تقاضای تحقیق و تفحص از بخشی از مدیریت شهرداری تهران و حساب های قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: این تفحص ها برای رفع شبهه است.
 وی ادامه داد که عقلانیت بالایی در مجلس وجود دارد، نمایندگان ظرفیت بالایی داشته و از نظر رفاقت و صمیمی بودن در حد بالایی هستند.
به گفته وی؛ این عقلانیت صرفا مربوط به مجلس نیست ،بلکه مربوط به ملتی است که بخصوص از سال 922 بازی برد برد را شروع کردند و از بازی باخت باختی که قبل از سال 92 در جریانات سیاسی کشور موجود بود، عبور کرد.
 وی اضافه کرد: انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری محصول عقلانیت حاکم درجناح های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و همه گروه ها بود و در انتخابات مجلس دهم نیز این رشد استمرار داشت و مردم انسان های عاقل و خوش فکر را به مجلس فرستاند.
این نماینده مجلس ادامه داد: صدای مردم باید از زبان نمایندگان شنیده شود،  آنها منادی صدای مردم هستند و نیازها و خواست های مردم را بیان می کنند و اگر بنا بر فرمایش امام راحل مجلس بخواهد در راس امور قرار بگیرد باید نمایندگان علاوه بر حضور در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ،در بخش سیاست های داخلی و خارجی نیز نقش اول را بازی کنند.
وی به بخش نظارتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر جایی مثل سازمان صدا و سیما  و یا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سایر بخش هایی که زیر نظر مقام معظم رهبری است، نیاز باشد با اذن حضرت آقا مجلس می تواند ورود پیدا کند و اینجور نیست که ما نتوانیم نظارت کنیم.
 به گفته وی؛ مجلس تنها مجموعه است که می تواند در همه بخش های کشور حق نظارت داشته باشد، مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام در یک مجلس قوی نمود پیدا می کند.
 این نماینده مجلس در مورد شوراهای شهر و روستاها نیز گفت: باید طوری پیش برویم که متخصصان گرایش های مختلف وارد شورا شوند که در حادثه ای همانند پلاسکو به بحران مدیریتی دچار نشویم.
مازنی از همه فعالان سیاسی حاضر در مراسم خواست تا پر شورتر از سال های قبل در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور یابند.
این مراسم از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان و با حضور 5000 تن از فعالان سیاسی و اجتماعی استان در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.