دولت تایلند پیشنهاد کاشت حشیش در 6 استان شمالی این کشور جنوب شرق آسیا را براساس طرحی با هدف استفاده از این گیاه مخدر برای تولید دارو تصویب کرد

 دولت تایلند پیشنهاد کاشت حشیش در 6 استان شمالی این کشور جنوب شرق آسیا را براساس طرحی با هدف استفاده از این گیاه مخدر برای تولید دارو تصویب کرد.

 

 

به گزارش جماران، روزنامه 'بانکوک پست' روز چهارشنبه به نقل از 'سیرینیا سیتدیچای' دبیرکل دفتر شورای کنترل مواد مخدر تایلند، اعلام کرد که این پیشنهاد از سال جاری در 15 منطقه در استان های 'چیانگ مای'، 'چیانگ رای'، 'نان'، 'تاک'، 'فتچابون' و 'مائه هونگ سون' اجرا می شود.

وی گفت: گونه هایی از حشیش که کاشت می شوند نباید حاوی بیش از یک درصد از 'تتراهیدروکانابینول' که جزء مواد روانگردان است، باشد.

'تتراهیدروکانابینول' از اجزاء اصلی تشکیل دهنده 'ماریجوآنا' است.

دبیر کل دفتر شورای کنترل مواد مخدر تایلند اعلام کرد: در صورتی که کاشت حشیش با بیش از یک درصد از این ماده انجام شود، متخلفان بر اساس قانون مورد محاکمه قرار می گیرند. 

وی افزود: این اقدام دولت بخشی از سیاست تعدیل قوانین مرتبط با مواد مخدر است، به گونه ای که بتوان از سه نوع گیاهان و متامفتامین (شیشه) به منظور اهداف دارویی استفاده شود.

ماریجوآنا و کراتوم دو گونه گیاهی دیگری هستند که این مقام تایلندی به آنها اشاره کرد. 

کراتوم درختی است که در تایلند و مالزی یافت می شود و جز خانواده درختان قهوه است. برگ های این درخت به صورت سنتی توسط کشاورزان و کارگران به عنوان مسکن دردهای خفیف جویده می شود.

'سیرینیا سیتدیچای' گفت: مطالعاتی در حال انجام است تا تعیین شود آیا کراتوم این ویژگی ها را دارد تا بتوان آن را در طبقه گیاهی قرار داد یا خیر؟

منبع:ایرنا

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.