رییس اداره آسیب‌های اجتماعی اداره کل تهران از شروع طرح بهبود تغذیه کودکان در پایتخت خبر داد.

به گزارش جماران؛ شبنم خیزان گفت: در راستای اجرایی شدن طرح بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال در سال جاری، یک هزار و ۸۳۶ کودک تهرانی ماهانه از طرح بهبود تغذیه کودکان بهره‌مند می‌شوند.

شبنم خیزان، رئیس اداره حمایتی و آسیب‌های اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: یک هزار و ۸۳۶ کودک تهرانی ماهانه از طرح بهبود تغذیه کودکان بهره‌مند می‌شوند. 

وی افزود: در راستای اجرایی شدن طرح بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال در سال جاری، یک هزار و ۸۳۶ کودک تهرانی ماهانه از طرح بهبود تغذیه کودکان بهره‌مند می‌شوند. 

این مقام وزارت کار تاکید کرد: در شهریور ماه، اعتبار دو ماهه برای سرپرست خانوارهای دارای کودک زیر ۵ سال با تشخیص سوء تغذیه از سوی ادارات بهداشت که در دهک یک تا هفت قرار داشتند شارژ شد. 

رییس اداره حمایتی و آسیب‌های اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: به منظور بررسی کیفیت و ارزیابی طرح، همکاران امور اجتماعی در ادارات اجرایی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه نمایندگان ادارات بهداشت در سراسر استان ضمن تماس با خانواده‌های مشمول طرح جهت اطلاع رسانی، از روند اجرای صحیح طرح در فروشگاه‌ها نیز نظارت می‌کنند. 

خیزان گفت: در این مرحله از اجرای طرح بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال، به ازای هر ماه برای هر کودک مشمول در دهک‌های اول تا پنجم مبلغ ۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان و دهک‌های ششم و هفتم مبلغ ۶۶۰ هزارتومان اعتبار برای خرید شانزده قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیرکم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر، میوه و سبزیجات در حساب سرپرست خانوار شارژ شده است. 

وی افزود: تعداد خانوارهای بهره‌مند از این یارانه تشویقی در استان تهران یک هزار و ۷۹۱ و تعداد کودکان یک هزار و ۸۳۶ نفر هستند که می‌توانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده فروشی‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی جهت دریافت کالاهای اساسی مشمول مراجعه نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.