حسینعلی امیری با رأی هیات وزیران به‌ عنوان استاندار فارس انتخاب شد.

به گزارش جماران؛ حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که بر طبق نظر هیات دولت وی برای استانداری فارس انتخاب شده است.

 

سوابق حسینعلی امیری

 

حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده، سابقه عضویت در شورای نگهبان و ریاست کل دادگستری استان های خوزستان، کردستان و فارس را نیز داراست. 

توضیحات:

حسینعلی امیری در بهمن ماه سال 1345 در سنقر کلیایی از توابع استان کرمانشاه متولد شده است. تحصیلات متوسطه را در محل تولد خود سپری کرده و پس از آن مدرک کارشناسی خود را از دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه، کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شیراز و دکترایش را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات دریافت کرده است. او با زبان های کردی، ترکی، عربی و انگلیسی آشنایی دارد. 

امیری که در سال های دفاع مقدس در دوران نوجوانی به سر می برد چندین سال در جبهه ها حضور یافت. 

امیری از جمله قضاتی است که تقریباً همه مناصب قضایی را از جمله دادیاری تحقیق، دادیاری اظهار نظر، دادیاری ناظر زندان، دادیاری سرپرستی، معاونت دادستان، جانشینی دادستان، دادستان عمومی، دادستانی انقلاب، رییس دادگاه عمومی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان، رییس شعبه دادگاه تجدید نظر استان، رییس کل دادگستری در چند استان و مستشار دیوانعالی کشور و معاونت رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تجربه کرده است.

حسینعلی امیری به عنوان معاون رئیس جمهور در امور مجلس در دولت حسن روحانی فعالیت می کرد، او سابقه قائم مقامی وزیر کشور، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مستشاری دیوانعالی کشور، عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی، معاونت رئیس قوه قضائیه و نیز ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را داراست. 

 

فهرست سایر سوابق اجرایی: 

  • ریاست شعبه تعزیرات حکومتی
  • مدیر کل تعزیرات حکومت
  • مسئول هسته گزینش قوه قضاییه در استان‌ها
  • عضویت هیئت علمی اختیار قضات
  • عضویت سر دفتران اسناد رسمی ازدواج و طلاق 
 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.