احمدیان دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از هرگونه طرح صلح مورد توافق روسیه و اوکراین ، از جمله ابتکار چین و برزیل حمایت می کند ، پیشنهاد کرد ، اعضای بریکس گروهی را مأمور پیگیری دستیابی به طرح صلح پیشنهادی نمایند.

به گزارش جماران؛ نشست مقامات عالی رتبه امنیتی بریکس امروز با حضور ایران و دیگر اعضای جدید بریکس در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

در این اجلاس احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در سه پنل این نشست مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران را مطرح خواهد کرد.

علاوه بر نشست اعضای بریکس، عصر امروز نیز نشست مشترک اعضا بریکس با حضور نمایندگان عالی‌رتبه امنیتی برخی از کشورهای جنوب از جمله اندونزی، ترکیه، قزاقستان، صربستان، تایلند، بلاروس، ویتنام، ونزوئلا ،ازبکستان، نیکاراگوئه، کوبا، جمهوری آذربایجان، بحرین، بنگلادش، سریلانکا، موریتانی و لائوس برگزار خواهد شد.

احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در نخستین روز سفر خود با دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دستیار ویژه پوتین در همکاری‌های بین‌المللی، معاون نخست‌وزیر صربستان و وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی درباره ارتقای همکاری‌های ۲جانبه و چندجانبه در سطح بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

 

 پیشنهاد ایران برای طرح صلح روسیه و اوکراین در نشست مقامات عالی رتبه امنیتی بریکس 

دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران ، پیشنهاداتی در راستای تامین صلح و امنیت بین‌المللی ، ایجاد ساختار نظم نوین چندجانبه در جهان و نیز توسعه همکاری‌های همه‌جانبه به مقام‌های عالی امنیتی عضو بریکس ارائه کرد.

طبق گزارش خبرگزاری صداوسیما از سن‌پترزبورگ ، علی‌اکبر احمدیان ، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که در راس هیاتی عالیرتبه در چهارمین اجلاس مقام‌های عالی امنیتی کشورهای عضو بریکس شرکت کرده است ، در نشست افتتاحیه این اجلاس ، ریشه مشکلات حاکم بر نظم کنونی را بی‌عدالتی ، ظلم و چشم‌پوشی از امنیت و منافع بخش عظیمی از کشورها دانست و گفت : متاسفانه امروز با حقیقت تلخی روبرو هستیم و آن این است که آمریکا و برخی متحدان غربی این کشور تلاش می‌کنند ناتوانی خود در صحنه رقابت اقتصادی و فناوری را با سه عامل ترور ، تحربم و تنش بین کشورها جبران کنند.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ، توسعه تروریسم در اشکال گوناگون توسط آمریکا ، از جمله ایجاد گروههای تروریستی نظیر داعش و با حمایت از باند تروریست حاکم بر سرزمین های اشغالی فلسطین را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی عنوان کرد.

احمدیان، بریکس را رهیافتی تاریخ‌ساز در راستای چندجانبه‌گرایی عنوان کرد و گفت : این نهاد می‌تواند پایه‌های چندجانبه‌گرایی را تقویت کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیشنهاداتی نیز به مقام‌های عالی امنیتی بریکس ارائه کرد. 

 احمدیان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از هرگونه طرح صلح مورد توافق روسیه و اوکراین ، از جمله ابتکار چین و برزیل حمایت می کند ، پیشنهاد کرد ، اعضای بریکس گروهی را مأمور پیگیری دستیابی به طرح صلح پیشنهادی نمایند.

وی همچنین پیشنهاد تاسیس ساختار امنیتی مختص بریکس با عنوان «کمیسیون امنیت بریکس» را ارائه کرد و گفت : ایجاد چنین ساختاری و تعریف ساز و کارهای همکاری مشترک در حوزه‌های صلح و امنیت بین‌الملل ، برای ایجاد منافع و فرصت‌های فیمابین ، می‌تواند به تامین صلح و امنیت در جهان کمک کند.

علی‌اکبر احمدیان همچنین در ادامه دیدارهای دوجانبه با اعضای بلندپایه بریکس ، عصر چهارشنبه با «سلسو آموریم» دستیار ویژه رئیس جمهور برزیل و «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هندوستان دیدار و درباره راههای توسعه و تعمیق همکاری‌ در حوزه‌های گوناگون با این کشورها گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.