حسین نورانی نژاد قائم مقام حزب اتحاد ملت، انتشار فایل صوتی جلسه داخلی این حزب را یک «بداخلاقی غیر قانونی» نامید و گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی و شکایت رسمی حقی است که باید از آنها بیشتر و بهتر از گذشته استفاده کرد و مورد اخیر که سر از یک خبرگزاری رسمی با پشتوانه خاص آورده است، می تواند از این قبیل باشد.

حسین نورانی نژاد در گفت و گو با امتداد، درباره انتشار یک فایل صوتی که شب گذشته توسط یک خبرگزاری منتشر شد، گفت: دلیل انتشار صوت تقطیع شده از یک جلسه داخلی روشن است. این که می خواهند بین رییس جمهور و دولت محترم و همین طور دیگر بزرگان اصلاحات همچون آقای خاتمی، با احزاب و جریانات موثر حامی فاصله بیندازند تا با تضعیف همه آنها، منویات همیشگی خود را پیش ببرند. این کار توسط محافل و جریان های ضد امنیتی بعضا خودسر و مدعی امنیت مسبوق به سابقه است، اما انتظار می رفت که با توجه به شرایط کشور و تاکیدات رهبری بر آرامش و حمایت از دولت، این ترفندهای پوسیده تکرار نشوند، آن هم به این زودی و رسوایی.

وی با طرح این سخن که تعدادی از فعالان اصلاح طلب و اعضای حزب اتحاد ملت از جمله بنده طی چند سال اخیر در گفتگوهایی که با برخی افراد مسئول در برخی نهادها داشتیم متوجه شدیم که عامدانه و صریح به شنودها از هر طریقی که باشد، چه شنود دست و پا دار و چه شنودهای دیگر استناد می کنند و تلاش دارند تا حس امنیت اعضا در جلسات گرفته شود، گفت: همان زمان نسبت به این رفتار در جلسات خصوصی هشدار داده شد و خواستار پایان این گونه رویه های زشت در قبال احزاب قانونی کشور شدیم.

وی انتشار فایل اخیر را «بداخلاقی غیر قانونی» نامید و گفت: از آن جا که نباید به این شیوه ها با پاسخ و توضیح دادن راجع به محتوای افشا شده رسمیت داد، در این باره هیچ توضیح محتوایی را ضروری نمی دانم و به دوستان دیگر هم توصیه نمی کنم. فقط به این نکته اشاره می کنم که عملکردها و حتا همین فایل صوتی نشان می دهد که از قضا دغدغه قاطبه اصلاح طلبان و از جمله دوستان حزب اتحاد، ملی است و نه سهم خواهانه، آن طور که خبرگزاری یاد شده قصد القاء آن را دارد.

نورانی نژاد یادآور شد: در همه جلسات هم طبیعی و بدیهی است که اعضا با نظرات متفاوت و با بیانی خصوصی و با تصور فضای امن، همه آنچه به ذهنشان می رسد را می گویند تا در نهایت به جمع بندی برسند. در بسیاری اوقات در این گفت و گوها، اعضای جلسه، اطلاعات همدیگر را تکمیل می کنند و ممکن است نظراتشان در طول جلسه تعدیل شود یا تغییر کند. این بدیهیات را هر کسی که تجربه حضور در جلسات مختلف، به خصوص جلسات فکری و سیاسی دارد را می داند. لذا دغدغه ای برای دلخوری افراد با تجربه سیاسی نیست؛ چون می دانند پشت این فایل‌های گزینشی و تقطیع شده چه خبر است. اما آنهایی که ذهنشان از منطق و منششان از اخلاق و رفتارشان از قانون تهی است، با ادعای دینداری به شیوه هایی که مشابهت های تاریخی بدی دارد و نمی خواهم در این جا با صراحت از آنها یاد کنم، مردم و بزرگان را نادان و موم دست خود فرض کرده اند؛ در حالی که با این رفتار فقط خودشان را رسوا و از اعتبار می اندازند و البته هزینه های زیادی هم بر کشور و مردم و فعالان و نهادهای مدنی مستقل وارد می کنند.

قائم مقام حزب اتحاد ملت تصریح کرد: متاسفانه آنها با اتکا به فریب و قدرت سخت غیر پاسخگو، به این روش‌ها کماکان ادامه می دهند، ولی امیدواریم در دولت عدالت و انصاف آقای دکتر پزشکیان، بر این سوء رفتارها مهار زده شود.

وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی و شکایت رسمی حقی است که باید از آنها بیشتر و بهتر از گذشته استفاده کرد و مورد اخیر که سر از یک خبرگزاری رسمی با پشتوانه خاص آورده است، می تواند از این قبیل باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.