رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی، رویکرد جدید بسیج را تشکیل دولت انقلابی و تمدن جدید اسلامی دانست.

به گزارش جماران، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در خطبه های پیش از نماز جمعه امروز (اول آذر) تهران با اشاره به سالروز تاسیس بسیج مستضعفین افزود: یکی از رسالت ها و ماموریت های مهم اساسی بسیج مقابله با دشمنی و کینه ورزی استکبار جهانی است.

وی اظهار داشت: این حکمت در درجه اول به دنبال تشکیل بسیج برای بازدارندگی از فتنه های استکبار و آمریکای خونخوار بوده و مردم ما بدانند دشمن اگر بخواهد دست به اقدام عملیاتی بزند این نیروی الهی در برابر آنها ایستادگی خواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در ابتدای انقلاب، خاطر نشان کرد: بسیج و فرزندان این ملت به میدان شتافتند،  چالشی بزرگ را از پیش روی ایران برداشتند و آنرا به یک فرصت و گنجینه بزرگ تبدیل کردند و ۹۲ هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

تفکر عاشورایی توسط بسیج در میدان نبرد و درون اتاق های جنگ راه یافت و بدون تردید همه پیروزی ها و موفقیت های ما و حتی جهان اسلام، مستقیما ریشه در مقاومت مردم ایران و سپس تفکر بسیجیدارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری اینکه امام (ره)  بعد از دفاع مقدس نیز از مردم خواست سازمان بسیج به راه خود ادامه دهد، تصریح کرد: پس از جنگ تحمیلی بسیج در جبهه های دیگر رویکردهایی را در مواجهه با ناتو فرهنگی دشمن،  عملیات های روانی،  فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد در عرصه هایی با نیاز به حضور سازمان‌یافته مردم ادامه داده است.

ریشه‌کنی فلج اطفال و واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر از فرزندان این کشور در مدت یک هفته، تشکیل بسیج سازندگی در دهه ۸۰ به‌صورت خودجوش، خدمت رسانی به محرومین و افراد کم‌برخوردار، کارنامه درخشان بسیج در محرومیت زدایی و سازندگی از جمله اقدامات این سازمان پس از جنگ تحمیلی است.

سردار سلیمانی با اشاره به بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: در دوره جدید لازم است رویکردهای بسیجیان و نخبگان انقلابی را طراحی و به مرحله اجرا گذاریم، اما رویکرد جدید بسیج، تمسک به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و باعنایت به تشکیل دولت انقلابی و تمدن جدید اسلامی خواهد بود و لازم است رویکرد و راه های جدیدی اتخاذ شود تا با اتکا به شبکه مردمی و با در نظر گرفتن منظومه فکری رهبر انقلاب آنچنان صورت بندی پیدا کند که بسیج شجره طیبه الهی و نیروی انقلابی باشد.

وی تصریح کرد: بسیج در چله دوم حیات پر برکت انقلاب اسلامی، پرچمدار اخلاق و معنویت خواهد بود و غلبه بر ترس، امیدآفرینی و پرچمدار مقابله با استکبار و مشوق خلاقیت، نوآوری و فتح قله های علم و فناوری، مقابله با نفوذ دشمن و ناتوی فرهنگی، عدالت علوی و مبارزه با ظلم و تبعیض و رانت و دنبال آزادسازی قدس از دست اشتغالگران خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.