به گزارش ایرنا، هر چند وقت یک بار ناقوس مرگ در سه راهی ملکشاهی – ایلام – میشخاص به صدا در می آید و مردم شهرستان های ملکشاهی ، بدره و دره شهر داغدار و عزادار عزیزان از دست رفته خود می شوند.
علت این تصادفات پروژه نیمه تمام و طولانی احداث تقاطع غیر همسطح روگذر و زیرگذر سه راهی ملکشاهی - ایلام - میشخاص است که سالهاست به حال خود رها شده و اسباب درسر و تصادفات متعددی است که باید هر چه زودتر برای آن چاره ای اندیشید.
روز گذشته یک تصادف مرگبار در این محور و در محل همین تقاطع در دست احداث باعث فوت 2 جوان اهل ملکشاهی و مجروح شدن چهار نفر دیگر از شهرستان های همجوار شد
اما پس از چند روزی انعکاس این مصیبت ها در بین مردم و رسانه ها دوباره سکوتی تلخ و پرمعنا حاکم می شود و قصه پرغصه و تکراری کمبود اعتبار از مسئولین مهری بر سربسته شدن این اتفاقات تلخ و ناگوار است.
به راستی چرا چنین است و چراهای متعدد که کسی جوابگوی آنها نخواهد شد ، مگر باید چند نفر جان خود را در این نقاط خطرناک از دست دهند و مگر هدف از اجرای این پروژه ها حفاظت از جان مردم نیست.
سعداله ملکشاهی از رانندگان این مسیر با انتقاد از مسئولین اداره راه استان می گوید: ای کاش این پروژه اصلاً شروع نمی شد تا امروز این طور باعث ایجاد تصادفات مرگبار باشد.
وی افزود: هنگام عبور از این سه راهی که فاقد دید لازم برای راننده است، دست به دعا می شویم که خودروی دیگری در امتداد مسیر ما نباشد و حادثه تلخی رخ ندهد.
کرمی از اهالی ملکشاهی نیز یادآور شد: مردم از پروژه های نیمه تمام و طولانی شدن آنها و عدم پاسخگویی شفاف و صادقانه مسئولین مرتبط خسته و کلافه شده اند.
وی ضمن درخواست از استاندار برای تذکر به مسئولین حوزه راه اظهار کرد: یا باید پروژه ای را شروع نکرد و یا اگر شروع شد در زمان مقرر و معین به اتمام برسد.
سرپرست اداره راه و شهرسازی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: پروژه تقاطع روگذر و زیرگذر سه راهی ایلام – ملکشاهی – میشخاص زیر نظر راه و شهر سازی شهرستان ایلام در دست احداث است.
عبادالله بابایی افزود: این پروژه که پنج سال پیش آغاز شده بعلت تخلف شرکت پیمانکاری ماداکو نیمه کاره رها شد و طبق ماده 48 پروژه از این شرکت خلع ید گردید.
مدیر اداره راه و شهرسازی ملکشاهی اظهار کرد: این پروژه امسال با اعتبار 75 میلیارد ریال به مناقصه رفته و در حال انجام امور اداری و قانونی است.
بابایی یادآور شد: وجود معارضین محلی نیز که مانع از تعریض جاده ارتباطی هستند از جمله مشکلاتی است که باید رفع گردد.
سه راهی ایلام - ملکشاهی - میشخاص در فاصله 15 کیلومتری شهر ایلام و 20 کیلومتری شهر ارکواز ملکشاهی است.
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.