مازیار سلیمان نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار آب در حدود 200 آبشخور که در نقاط مختلف استان ایلام احداث یا تعبیه شده توزیع می شود.
وی افزود: سهم آب آبشخورها در زیستگاه های شهرستان ایلام و برخی نقاط نزدیک به حوزه این شهرستان 90 هزار لیتر در ماه است.
سلیمان نژاد یادآور شد: این آبشخورها محل تامین آب انواع پرندگان و پستانداران است تا در مواقع بحرانی مشکلی برای آب مورد نیاز خود نداشته باشند.
وی گفت: عمده این آبشخورها در محل پایین دست رودخانه ها یا چشمه های دارای آب دائمی یا فصلی هم در مناطق تحت مدیریت و هم مناطق آزاد ایجاد شده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در خصوص محل تامین آب یا تانکرهای آب رسان برای وحوش هم اظهار کرد: آب مورد نیاز آبشخورهای حوزه شهرستان ایلام از محل چاه های شهری آبیاری فضاهای سبز شهرداری و آب دیگر نقاط نیز با تعامل و همکاری برخی نهادها چون امور عشایری و آب و فاضلاب روستایی تامین می شود.
سلیمان نژاد در مورد نقاط دارای تنش کم آبی در استان ایلام هم افزود: عمده کم آبی های استان در حوزه جنوب و نقاط گرمسیری به ویژه کولگ در شهرستان مهران و آثار طبیعی ملی دهلران است.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره استان ایلام را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.
در این استان تاکنون یک هزار گونه گیاهی، 197 گونه پرنده، 38 پستاندار، 25 گونه مار، 18 جکوا، 31 نوع ماهی، چهارگونه دوزیست، 2 نوع لاک پشت در استان ایلام شناسایی شده است.
چهار منطقه حفاظت شده، یک منطقه شکار ممنوع و 2 اثر طبیعی ملی در استان ایلام با وسعت بیش از 143 هزار هکتار و 18 تالاب در استان ایلام ثبت شده است که عمده حیات وحش و تنوع زیستی استان ایلام در این مناطق وجود دارند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.