رضا امیدی در جلسه هم اندیشی مدیران مالیاتی و اعضای سازمان نظام پزشکی استان ایلام گفت : تلاش ما حل مشکلات و تأمین رضایت اقشار مختلف مؤدیان مالیاتی از جمله پزشکان به عنوان متولیان سلامت مردم و در عین حال رعایت حقوق دولت و اجرای عدالت در صدور مالیات است.
وی افزود: برای پزشکان تسهیلات و معافیت های مختلفی از جمله بخشودگی جرایم مالیاتی با درصد بالا، عدم اعمال ضرایب درمانگاهی و اعمال نرخ صفر در مورد بیمه های تکمیلی و بیمه های درمانی جانبازان فراهم و اجرا شده است.
امیدی به جریمه کتمان درآمد اشاره و تصریح کرد: مغایرت اعلام بیمه ها و عملکرد پزشکان، نوعی کتمان درآمد محسوب می شود که پزشکان بایستی در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.
مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: آن دسته از مؤدیان مالیاتی که میزان فروش کالا و خدمات آنان تا 240 میلیون تومان در سال می باشد، میزان مالیات عملکرد سال 1396 آنان با 5 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی شده 1395، به صورت مقطوع تعیین می شود.
وی افزود: این گروه از مؤدیان بایستی حداکثر تا پایان خردادماه از طریق سامانه www.tax.gov.ir نسبت به ارسال فرم مربوطه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام نمایند و نیازی به ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1396 نخواهند داشت.
جلسه هم اندیشی مدیران مالیاتی و اعضای سازمان نظام پزشکی استان ایلام چهارشنبه گذشته با هدف تسهیل و تعیین تکلیف مالیات عملکرد 1396 و حل و فصل و بررسی مالیات جامعه پزشکی در محل اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد.
رئیس و اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان ایلام در این جلسه به مواردی مانند بالا بودن میزان مالیات پزشکان استان نسبت به سایر استانها، در نظر گرفتن شرایط استان ایلام برای اعمال مالیات، پایین بودن تعرفه های پزشکی در مقایسه با سال گذشته و نسبت به استان های برخوردار اشاره کردند .
تأخیر در پرداخت بیمه های مکمل، درخواست اعمال معافیت های مالیاتی بیمارستان های خصوصی در مناطق کمتر توسعه یافته، محاسبه مالیات بر مبنای درآمد واقعی و رسیدگی کارشناسانه به پرونده های مالیاتی پزشکان، محاسبه مالیات داروخانه ها بر اساس سود واقعی و نه سود اسمی از دیگر موارد طرح شده در نشست مشترک هم اندیشی مدیران مالیاتی و اعضای سازمان نظام پزشکی استان ایلام بود.
عباداله فلاحی متخصص گوش، حلق و بینی و رئیس نظام پزشکی استان ایلام، آناهیتا جلیلیان نماینده متخصصان زنان و زایمان، یوسف محسن زاده متخصص قلب و عروق، احسان دارابی متخصص دندانپزشکی، حسین سلمانی پور به نمایندگی از مراکز سونوگرافی و رادیولوژی، صالح عزیزیان متخصص پاتولوژی، جواد پیرانی متخصص جراحی عمومی، فتح اله یزدانی فر داروساز، آرش رحمتیان از گروه پزشکی و بتول هوری کارشناس بینایی سنجی و نماینده گروه لیسانسیه های پروانه دار و مدیرکل و تعدادی از مدیران اداره امور مالیاتی استان ایلام دراین نشست حضور داشتند.
6034.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.