سید پرویز فتاح روز سه شنبه در حاشیه نشست با کارکنان کمیته امداد دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به حمایت دولت و مجلس امسال اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان بدون مانع وبه تعداد بیشتری به نسبت سال گذشته اجرا می شوند.
وی یاد اوری کرد: دولت از محل صندوق توسعه ملی سهم خوبی برای اشتغال نیازمندان و مددجویان در نظرگرفته است که سهم کمیته امداد از آن بزودی ابلاغ می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: سقف و سطح پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان نیز امسال افزایش مناسبی یافته است.
وی باذکر اینکه سقف وام های اشتغال از 200میلیون ریال به 500میلیون ریال افزایش یافته تاکید کرد: باید با نظارت و مراقبت مناسب این تسهیلات مورد استفاده نیازمندان قرار گیرند.
فتاح توانمندی و خودکفایی مددجویان به لحاظ مالی و معیشتی را از اصلی ترین رویکردهای کمیته امداد عنوان کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد حمایتی با بهره مندی از حمایت دولت و مجلس در زمینه اشتغال و استقلال اقتصادی مددجویان موفق عمل کرده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته از محل منابع بانکی و منابع داخلی کمیته امداد 24 هزار میلیارد ریال وام اشتغال در قالب 135 هزار فقره پرونده خود اشتغالی به مددحویان پرداخت شد.
وی افزود: طبق مصوبه دولت ۵۰ هزار واحد مسکن مهر پس از تکمیل به افراد نیازمند و مددجویان واجد شرایط تحویل داده می‌شود.
فتاح با اشاره به استفاده کمیته امداد از فناوری‌های جدید برای خدمت رسانی به نیازمندان گفت : پیش از این پرداخت صدقه با پیامک عملیاتی شدامسال نیز ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان الکترونیکی می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین در نشستی با حضور معاون اقتصادی استاندار ایلام، نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و امام جمعه دهلران و کارکنان کمیته امداد دهلران مسایل مرتبط با حمایت از مددجویان را بررسی کرد.
فرماندار دهلران در این نشست با اشاره به ظرفیت های دهلران و وسعت و پراکندگی آن گفت: استقرار نمایندگی کمیته امداد در بخش سراب میمه با توجه به بعد مسافت آن ضروری است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به بیش از 1600واحد مسکن مهر بدون متقاضی در شهرستان گفت: نیاز است با انجام تفاهم نامه بین کمیته امداد و راه وشهرسازی این واحدهای به مددجویان واگذار شوند.
نماینده مردم در مجلس نیز گفت: پرداخت و افزایش تسهیلات اشتغالزایی،تامین جهزیه نوعروسان،رفع مشکل مسکن خانوارهای تحت حمایت،موضع هزینه های درمان و استقرار نمایندگی کمیته امداد در بخش های دور افتاده شهرستان باید دنبال شود.
شادمهر کاظم زاده افزود:استقرار نماندگی کمیته امداد در موسیان،دشت عابس،مورموری،ماژین و چشمه شیرین در جهت تسهیل در ارایه خدمات به مددجویان ضرورت دارد.
سید محسن موسوی امام جمعه دهلران هم گفت: توجه به اشتغال مددجویان در دهلران و تامین جهیزیه نوعروسان و هزینه های درمانی و استقرار نمایندگی کمیته امداد در موسیان از موضوع هایی هستند که نیازمند توجه جدی هستند.
7175 /6034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.