احسان احمدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بارش ها امروز به صورت پراکنده و ضعیف شروع شده و از امشب و بامداد فردا به شدت این بارش ها افزوده می شود.
وی افزود: اوج بارش ها از روز سه شنبه تا چهارشنبه است هرچند این ریزش های جوی تا عصر روز پنجشنبه به صورت پراکنده وت ضعیف شده ادامه می یابد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: بارش ها به صورت رگباری، مقطعی ، نقطه ای و دامنه پراکنش آن در کل استان ایلام است اما این سیستم در مناطق شمال و شرق استان قدرت ریزشی بیشتری خواهد داشت.
احمدی نژاد رگبار، رعد و برق و در نقاط مستعد تگرگ، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، خطر صاعقه از پیامدهای این سامانه بارشی بهاری است که طغیان رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر، کندی در تردد وسایل نقلیه را در پی خواهد داشت.
وی به مردم و مسئولان توصیه کرد با توجه به شدت بارش این سامانه تمهیدات لازم برای جلوگیری یا کاهش خسارت ها اندیشیده شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام اضافه کرد: با توجه به شدت بارش های این سیستم کوهنوردان و دامداران باید از حضور در ارتفاعات و عشایر و روستاییان نیز از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و حتی رودخانه های خشک شده خودداری کنند.
احمدی نژاد افزود: با توجه به لغزندگی مسیرها به علت بارش های تند و تگرگ رانندگان هنگام تردد در جاده های کوهستانی از سلامت خودرو و نیز همراه داشتن تجهیزات ایمنی مطمئن باشند و کشاورزان نیز نسبت به حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی و سیستم های فنی و برقی چاه های آب خود اقدام کنند.
وی با توجه به وزش باد از احتمال فعال شدن کانون های گرد و خاک در منطقه و نفوذ گرد و غبار به سطح استان بویژه نواحی مرزی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خبر داد و گفت: هم اکنون گرد و غبار در شهرستان دره شهر وجود دارد که به تدریج از غلظت آن کاسته می شود .
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهر هرسال تا شهریور سال بعد) ایوان با 639 میلیمتر بیشترین و مهران با 132 میلیمتر کمترین بارش را داشته است و در شهرستان ایلام 559 میلیمتر بارش ثبت است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.