به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این آیین گفت: کتابخانه مرکزی شهر ایلام پس از گذشت 16 سال در نهایت دهه فجر امسال به بهره برداری رسید و خدمات دهی آن به عموم مردم آغاز می شود.
مراد جلیلیان افزود: عملیات ساخت این کتابخانه در زمینی به گستره سه هزار و 750 مترمربع سال 80 آغاز شد که روند ساخت آن در دولت تدبیر و امید و بویژه 2 سال اخیر شتاب گرفت.
وی ادامه داد: برای ساخت این مجموعه فرهنگی 50 میلیارد ریال اعتبار و علاوه بر این 15 میلیارد ریال نیز برای تجهیز شامل تامین کتاب، قفسه، سیستم سرمایشی و گرمایشی و غیره هزینه شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با بیان اینکه تاکنون این کتابخانه به 30 هزار جلد کتاب تجهیز شده گفت: این مرکز فرهنگی مجهز به سالن آمفی تئاتر، سالن مطالعه، پارکینگ و غیره و در 2 طبقه ساخته شده است.
جلیلیان همچنین از هزینه سه میلیارد ریالی برای تجهیز بخش کتابخانه ویژه نابینایان این مجموعه فرهنگی خبر داد و گفت: این اعتبار بر اساس تفاهم نامه با انجمن نابینایان کشور برای خریداری تجهیزات مورد نیاز، منابع و امکانات رفاهی این کتابخانه به منظور استفاده افراد روشندل هزینه شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام همچنین از ایجاد مرکز مبادله کتاب در این کتابخانه خبر داد و گفت: در این مرکز نیز تمامی کتاب های مورد نیاز استان تامین و در اختیار مراکز مختلف قرار خواهد گرفت.
جلیلیان ادامه داد: کتابخانه مرکزی ایلام که در طبقه دوم آن بخش اداری اداره کل کتابخانه ها فعالیت دارد در 2 نوبت صبح و عصر آماده پذیرش مردم خواهد بود.
هم اینک 40 کتابخانه عمومی در ایلام فعالیت دارد و بیش 26 هزار نفر از مردم ایلام در این مراکز فرهنگی عضویت دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.