به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: معضل مواد مخدر از مشکلات مهم جوامع امروزی است که آسیب های بسیاری را به خانواده و جامعه وارد می کند.
وی افزود: اطلاع رسانی و بیان آثار آسیب رسان مواد مخدر نقش مهمی در کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر دارد که این امر باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
استاندار ایلام با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به پیشگیری در برنامه های مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یک امر مهمی است و بایستی مورد توجه قرار گیرد، در این راستا از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم ‌نهاد و اقشار مختلف جامعه می ‌بایست بهره‌مند شویم.
سلیمانی دشتکی همچنین بر ضرورت تلاش در راستای جذب اعتبارات استانی از مرکز در حوزه‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: اولویت های پژوهشی دستگاه ها اعلام و آمارها بروزرسانی شود.
وی گفت: هرچه هماهنگی بین دستگاه ها در جهت مبارزه با مواد مخدر بیشتر شود توفیق های بیشتری به دست خواهد آمد و همدلی و همفکری دستگاه ها نتایج مثبتی به دنبال دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام بر اساس طرح شیوع شناسی اعتیاد با نرخ شیوع 1.9 درصد در رده 27 در میان 31 استان کشور قرار دارد.
فهد کمالوندی افزود: این استان بر اساس آخرین ارزیابی های این ستاد جزو پنج استان پاک کشور از نظر میزان مصرف مواد مخدر است.
وی پیشگیری و گسترش آموزش های عمومی را موثرترین اقدام در راستای مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: ایلام در بین 31 استان کشور در زمینه استفاده از مواد اعتیادآور جزو استان های سفید قرار دارد.
سرپرست امور بانوان استانداری ایلام نیز گفت: کاهش سن اعتیاد و گرایش جوانان و زنان به مواد مخدر علاوه بر خطر بسیار جدی برای خانواده ها و معضلات اجتماعی زیادی را در پی خواهد داشت.
مریم شادی وند به نقش خانواده در پیشگیری اولیه از اعتیاد اشاره کرد و گفت: آسیب جدی کنونی، ناآگاهی خانواده ها و اعتماد زیاد به والدین خود در این امر است، در واقع اعتماد به نفس زیاد کلید ورود به این آسیب است.
وی افسردگی را زمینه ساز بسیاری از آسیب ها بیان کرد و یادآور شد: آگاهی و تسلط خانواده ها بر رفتار نوجوانان و جوانان و بررسی مداوم گروه های دوستانه و اوقات فراغت آنان می تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد و گرایش فرزندان به مصرف مواد مخدر داشته باشد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشارد هنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.