به گزارش ایرنا مرادیگانه روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی کشتار غیر مجاز دام و ساماندهی بهداشتی کشتارگاه های شهرستان چرداول افزود: کشتار غیر مجاز در 2 نقطه شهری شباب و روستای مهدی آباد از معضلات مهم استان در این حوزه می باشد که استاندار محترم بر رفع آن با برنامه ریزی و مشارکت تمام نهادهای ذیصلاح و مردم این دو نقطه تاکید ویژه دارد.
یگانه افزود: سلامت و بهداشت فردی و عمومی مردم مورد تهدید جدی قرار دارد و هدف این است با هم اندیشی و مداومت در پیگیری مشکل را حل بکنیم که بتوان فضایی را برای ذبح مناسب احشام و طیور فراهم شود.
فرماندار چرداول با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر شباب زمین مناسب برای استقرارکشتار گاه صنعتی در کمترین زمان فراهم نمایند یادآور شد: از اول دی ماه سال جاری هرنوع کشتاری اعم از طیور و دام باید در کشتارگاه های صنعتی انجام شود و با متخلفان برخورد قانونی و قضایی صورت می گیرد و از مردم و صنف قصابان می خواهیم در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.
یگانه در ادامه خاطر نشان کرد: ساماندهی کشتار در سطح شهرستان برای حفظ سلامت مردم کاری ضروری است و قطعا با انجام این کار اشتغال هیچ شخصی تهدید نمی شود و ذبح طیور در سطح شهر تخلف محسوب می شود و علاوه برآن آثار منفی روحی و روانی بر سطح فضای شهر بویژه کودکان و نوجوانان دارد.
وی بر ایجاد کشتارگاه صنعتی در شهر شباب تاکید داشت و گفت: شورای شهر وشهرداری و بخش خصوصی در این زمینه در اسرع وقت ورود کنند و تا تحقق این موضوع سعی شود کشتار و رفع نیازهای دام و طیور شباب از طریق کشتارگاه صنعتی سرابله که در فاصله نزدیک قرار دارد مرتفع گردد.
یگانه بر اطلاع رسانی اصحاب رسانه و مطبوعات مبنی بر عدم ذبح دام و طیور در مراکز شهری و نصب بنرهای مختص این موضوع توسط شهرداری ها ودهیاران تاکید کرد.
دادستان عمومی و انقلاب چرداول نیز در این جلسه گفت: 40 پرونده قضایی برای افراد متخلف هم اکنون در دادگستری مفتوح است و بررسی واقدام قضایی مناسب در این زمینه در اولویت قرار دارد.
مصطفی افشین پور افزود: کشتار غیر مجاز فارغ از مسائل بهداشتی و سلامت یک جرم است و در شهر شباب و سایر نقاط شهرستان متخلفین بهداشتی در حوزه کشتار غیر مجاز دام و طیور وجود دارند
که از فرمانداری و ستاد شهرستان می خواهیم نسبت به جمع آوری این مراکز قبل از اجرای حکم اقدام قانونی و مورد نیاز را انجام دهند.
وی یادآور شد: کشتار طیور و دام بصورت زنده و غیر مجازو پسماندهای ناشی از آن برای مردم مزاحمت هایی ایجاد می کند که لازم است نسبت به ساماندهی آن دستگاه های ذیربط برابر قانون وظایف محوله را انجام دهند و فرهنگ استفاده از دام و طیور بسته بندی شده را در بین مردم نهادینه کنیم.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد که در مراکز شهری این شهرستان و بویژه شهر شباب کشتار دام و طیور بصورت غیر مجاز و در ملا عام صورت می گیرد که ضمن تخلف بودن این کار آثار و تبعات روانی منفی در بین مردم بویژه خردسالان و کودکان دارد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7176/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.