به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در اولین نشست شورای ورزش همگانی اظهار کرد: فرهنگ سازی و همگانی کردن ورزش در جامعه می تواند عامل بازدارنده از بسیاری بیماری ها بوده که کم هزینه تر از دارو و درمان است.
وی افزود: اهمیت ورزش در تامین سلامت عمومی جامعه به ویژه بانوان باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه های اجرایی باید زمینه های لازم برای انجام ورزش های همگانی در میان بانوان کارمند و بانوان خانه دار را فراهم کنند.
استاندار ایلام یادآور شد: در این راستا امسال هیات ورزش های همگانی گام های موثر و بسیار خوبی برای اجرای ورزش های همگانی برداشته و بعنوان یک استراتژی اصلی وظیفه حاکمیتی دولت در جهت ارتقاء سلامت جسمانی، روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی است.
وی با بیان اینکه برای توسعه و ترغیب مردم به ورزش باید راهکار مناسب ارائه شود، گفت: برای ترغیب مردم به ورزش باید فضاهایی را برای آقایان و بانوان در نظر گرفت و همه افراد از هر قشری در ورزش های همگانی شرکت کنند.
استاندار ایلام افزود: ایجاد ایستگاه های ورزشی بخصوص در پارک ها باعث ایجاد برنامه های فرهنگی از جمله کمک به افراد نیازمند، خرید جهیزیه و کارهای خوبی در جهت رفع مشکلات افراد می شود.
وی تاکید کرد: برای اجرای ورزش همگانی باید فضای ایده آل و امنی ایجاد کرد بخصوص در بخش بانوان باید شرایط خاصی در نظر گرفته شود.
سلیمانی با بیان اینکه برای ایجاد پارک بانوان حمایت لازم بعمل می آید، گفت: برای ایجاد پارک بانوان در صورت معرفی زمینی توسط شهرداری، استانداری نیز برای خرید آن حمایت و تلاش می کنیم محیط امن و استانداردی برای بانوان فراهم کنیم.
وی همچنین در خصوص همایش بزرگ پیاده روی 24 آذر ماه افزود: با همکاری شهرداری، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، هلال احمر و بانک ها برای فراهم کردن امکانات و امنیت این همایش بهتر از هر سال برگزار می شود و این نهادها باید حضور فعال تری داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: استان ایلام در راستای توسعه ورزش همگانی گام های خوبی برداشته است و امیدواریم با تبلیغ و اطلاع رسانی توسط رسانه ملی و خبرگزاری ها ورزش همگانی در سبد همه خانواده ها قرار گیرد.
بهروز حیدرزاده افزود: امسال برای توسعه این ورزش در ایلام یک ایستگاه به ایستگاه های ورزشی افزوده شده و امیدواریم افراد بیشتری جذب این ورزش شوند.
وی یادآور شد: جاده سلامت بانگنجاب با مشارکت 100 درصدی شهرداری تحقق یافته و محلی مناسب برای استفاده عموم شهروندان ایلامی شده است همچنین جاده سلامت میدان قرآن شهر ایلام جهت استفاده عمومی برای پیاده روی با تلاش شهرداری در حال آماده شدن است.
حیدرزاده در خصوص همایش پیاده روی 24 آذرماه نیز گفت: مقرر شده تمام نهادها در زمان برگزاری همایش پیاده روی حضور داشته باشند و با توجه به توانمندی استان در برگزاری اینگونه همایش ها در تلاشیم به بهترین شکل برگزار شود.
وی در خصوص پیاده روی 24 آذرماه گفت: با همکاری همه دستگاه ها امنیت مسیر این پیاده روی که از میدان میلاد آغاز و به بانگنجاب ختم می شود باید از هر نظر تامین و پلیس راهور و نیروی انتظامی حضور داشته باشند.
حیدرزاده افزود: همچنین در این مسیر برای چند ساعت از تردد خودرو جلوگیری شود و برای بازگشت شهروندان چند دستگاه اتوبوس توسط شهرداری فراهم شود.
وی تبلیغ و اطلاع رسانی زمان پیاده روی توسط رسانه ملی و خبرگزاری ها، فراهم کردن آب شرب در مسیر پیاده روی، استقرار شبکه بهداشت و هلال احمر و نصب بنر در سطح شهر از دیگر برنامه های مورد نظر برای پیاده روی مذکور است.
وی تاکید کرد: با وجود محدودیت منابع باید مردم را به ورزش ترغیب کرد و ورزش همگانی را در فرهنگ مردم نهادینه کرد.
49 هیات ورزشی با عضویت و فعالیت 27 هزار ورزشکار سازمان یافته اکنون در استان ایلام فعالیت های ورزشی در رشته های مختلف را بر عهده دارند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.