رئیس سازمان حج و زیارت و هیات همراه به منظور بازدید از نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) وارد استان ایلام شد و مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حمید محمدی با اشاره به اینکه یک میلیون زائر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: براساس آخرین آمار موجود از دفاتر ثابت و موقت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سراسر کشور، تاکنون برای نزدیک به 600 هزار نفر از متقاضیان اعزام روادید صادر و ارائه شده است.

وی اظهار کرد: نیمی از صدور روادید زائران انفرادی بوده و نیمه دیگر بصورت گروهی صادر شده است که این امر باعث روان تر شدن صدور ویزا در تردد زائران مرزهای سه گانه شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به استقبال پروشور عاشقان خاندان عصمت و طهارت برای حضور در آیین اربعین حسینی، تاکید کرد: در حالی که سال گذشته در حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر برای حضور در آیین اربعین راهی عتبات شدند، پیش بینی می شود این رقم برای سال‌جاری افزایش یابد.

محمدی با تاکید بر تهیه ویزا توسط زائران قبل از مراجعه به مرزهای سه گانه، یادآور شد: مدارک زائران ایرانی پیش از خروج از مرز حتما کنترل و به افرادی که ویزا نداشته باشند تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خاک عراق داده نمی شود.

وی گفت: امکان تهیه روادید در مرزها به هیچ عنوان وجود ندارد و زائران باید در شهرهای مبدا نسبت به تهیه ویزای خود اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، قرار است در این سفر حمید محمدی زائر سرای شهدای منا را در مهران افتتاح کنید.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح و ناجا نیز در دیدار از پایانه مرزی مهران با اشاره به عبور پرحجم و روان زائران از مرز ها گفت: از ابتدای سفر زائران تا روز گذشته ۵۵۰ هزار نفر از ۳ مرز مهران، شلمچه و چزابه تردد کرده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.