علی مهرعلیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آمار موجود استان ایلام از نظر شیوع اعتیاد در رتبه 27 کشور قرار دارد و از نظر طلاق نیز به عنوان یکی معضل که سر منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است، در رتبه 30 کشور جای گرفته است.
وی، بهبود نسبی وضعیت شاخص های رفاهی و اقتصادی، فضای امید و آرامش و ثبات در جامعه و توسعه مشارکت نهادمند مردم را از مهمترین دلایل تداوم بهبود وضعیت آسیب های اجتماعی در استان برشمرد.
مدیرکل امور اجتماعی ایلام ادامه داد: این اداره کل طی چهار سال گذشته تلاش کرده با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی، اجتماعی و هنری با محوریت خود شهروندان و با کمک دستگاه های حمایتی و نظارت مستمر بر فعالیت آنها در راستای کاهش معضلات اجتماعی و آسیب ها گام بر دارد.
مهرعلیزاده تاکید کرد: بر اساس آمار سالنامه پزشکی قانونی میزان خودکشی استان ایلام سال گذشته 73 مورد بوده در حالیکه این تعداد در سال ماقبل 93 نفر گزارش شده است که نرخ خودکشی را در این استان از 16 درصد در یک هزار نفر جمعیت به 12.6 درصد در یک هزار نفر در جمعیت به ترتیب در سال های 94 و 95 کاهش داشته است.
وی ادامه داد: بر اساس این آمار استان ایلام با بیشترین میزان کاهش خودکشی نسبت به میانگین کشوری توانسته است رتبه دوم کشوری از نظر تنزل جایگاه را کسب کند که این امر یک موفقیت در پیشگیری از خودکشی در استان بشمار می رود.
مهرعلیزاده گفت: همچنین بر اساس همین آمار استان ایلام در رتبه 26 کشور در نزاع به تناسب جمعیت در سطح کشور قرار دارد.
وی معاینات نزاع در پزشکی قانونی استان در سالهای 94 را سه هزار و 426 مورد و در سال 95، سه هزار و 436 مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ماقبل سه دهم درصد افزایش داشته است.
وی همچنین مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را در سال گذشته 10 مورد بوده در حالیکه این تعداد در سال ماقبل 28 مورد بوده است که نشان می دهد علیرغم افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد در سطح کشور استان شاهد کاهش 64.3 درصدی بوده که بیشترین کاهش در سطح کشور مربوط به ایلام است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: همچنین بر اساس اطلاعات سالنامه آمار با کاهش مرگ ناشی از سوختگی و فوت ناشی از تصادف در سالهای 94 نسبت به 95 مواجه بوده ایم ، استان ایلام در بخش سوختگی طی سال های 94 و 95 به ترتیب با 23 و 14 مورد شاهد کاهش 39.1 درصدی این آسیب اجتماعی بوده است.
مهرعلیزاده همچنین آمار فوت ناشی از سوانح رانندگی در استان ایلام را در سال 94، 175 نفر و در سال 95، 126 نفر اعلام کرد و گفت: با کاهش 28 درصدی این آمار در استان ایلام به رغم حجم بالای ترافیک و تردد در ایام اربعین بیشترین کاهش فوت ناشی از سوانح جاده ای و ترافیکی کشور مربوط به استان ایلام است.
وی ابراز امیدواری کرد که با بهبود شاخص های اجتماعی و فرهنگی همچنان شاهد تداوم روند بهبود آسیب ها در استان باشیم.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.