معروف بسطامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از انتشار آگهی رسمی نتایج انتخابات شوراها طبق ماده 73 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چنانچه کسی بر صحت برگزاری انتخابات معترض باشد حداکثر ظرف مدت 2 روز از انتشار آگهی می توانست شکایت خود را به صورت کتبی و بر اساس مستندات به هیات نظارت شهرستان ارائه کند.
وی افزود: بدین منظور و به دنبال پیگیری رسیدگی به برخی شکایات کاندیداها، تعدادی از صندوق های رای گیری با حضور نمایندگان هیات های اجرایی و نظارت بازشماری شد ولی تغییری در نتایج آرای اعلام شده، بوجود نیامد.
فرماندار ایلام رعایت حق الناس در تمام مراحل انتخابات اعم از بررسی صلاحیت ها، تبلیغات، اخذ رای، اعلام نتایج و بررسی شکایت ها را دارای اهمیت بسیار دانست و تاکید کرد: در این فرآیندها رعایت قانون مورد توجه جدی مجریان و برگزار کنندکان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هفت نفر به عنوان اعضای اصلی و چهار نفر نیز به عنوان عضو علی البدل شورای اسلامی شهر ایلام انتخاب شدند.
بر این اساس، هادی کرمی با 11 هزار و 109 رای، پیمان اقبالی با 9 هزار رای، مهرداد داوری با هشت هزار و 670 رای، مریم جان‌ بخشی با هشت هزار و 571 رای، حسینعلی یاری با هفت هزار و 411 رای، عبدالرضا پورخلیل با شش هزار و 870 رای و مظفر میرزاد با شش هزار و 857 رای به ترتیب به عنوان منتخبان مردم ایلام در پنجمین دوره شورای اسلامی شناخته شدند.
حجت حسن‌زاده با شش هزار و 631 رای، نظام‌الدین اسماعیل ‌بیگ با شش هزار و 553 رای، حسین نیک روش با شش هزار و 489 رای و علی کریمی با شش هزار و 330 رای نیز به عنوان اعضای علی‌البدل این شورا در دوره آینده برگزیده شدند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همچون دیگر نقاط کشور در 25 شهر و 368 روستای استان 580 هزار نفری ایلام برگزار شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.