منوچهر تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارکنان ادارات ثبت احوال در 13 شهر و بخش استان ایلام در این روزها آمادگی کامل دارند نسبت به تحویل شناسنامه ها، پاسخگویی به استعلامات دستگاه های اجرایی و صدور تاییدیه شماره ملی برای اقشار مختلف مردم اقدام کنند.
وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور قبل از انتخابات تمام ظرفیت‌ها و امکاناتش را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بکار گرفته است.
تیموری با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری تاکنون 580 شناسنامه جدید برای متقاضیان صادر و تحویل شده است، تاکید کرد: فرآیند صدور شناسنامه جدید متوقف شده و در روزهای پنجشنبه و جمعه هیچ شناسنامه جدیدی برای متقاضیان صادر نخواهد شد.
وی یادآور شد: افرادی که فاقد کد ملی هستند بویژه کسانی که برای نخستین بار در انتخابات می خواهند رای بدهند برای دریافت شماره ملی خود باید به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.
به گفته وی، افرادی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت هیچ یک از کارت های شناسایی ملی و یا کارت هوشمند ملی از سازمان ثبت احوال کشور نشده اند، در اولین فرصت برای دریافت تاییدیه شماره ملی از ادارات ثبت احوال محل سکونت شان اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.