علی رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به ازای هر صندوق رای در شهرستان های دهگانه استان یک بازرس داریم و در هر 15 صندوق نیز یک سربازرس پیش بینی شده است.
وی افزود: در مجموع 50 سربازرس نیز بر نحوه اجرای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نظارت خواهند کرد.
رشیدی تاکید کرد: احکام تمامی این افراد صادر و آموزش های لازم به این بازرسان ارائه شده است تا با توجه به قوانین و مقررات فرآیندهای انتخابات را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام یادآور شدد: هر شهرستان نیز سه بازرس اصلی دارند و در مرکز استان نیز پنج نفر به عنوان اعضای اصلی هیات بازرسی استان ایلام در این دوره از انتخابات تعیین شده اند.
رشیدی اضافه کرد: شورای نگهبان قانون اساسی نیز به ازای هر صندوق یک نفر را به عنوان ناظر مشخص کرده که در استان ایلام 740 ناظر بر انتخابات پیش بینی شده تا بر نحوه اجرای انتخابات ریاست جمهوری نظارت کنند.
به گفته وی، به ازای هر پنج شعبه یک نفر نیز به عنوان ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام تعیین شده است.
وی با اشاره به روزهای پایانی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در این استان گفت: تخلف خاصی تاکنون از سوی نامزدها و هواداران آنها گزارش نشده و شور و شوق خاصی در شهرستان های مختلف استان مشاهده می شود.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان ایلام با دعوت از تمامی نامزدها و هواداران آنها به رعایت قوانین و مقررات انتخابات ابراز امیدواری کرد در فرصت باقی مانده تا 29 اردیبهشت شاهد فضایی با نشاط و همراه با شور انتخاباتی باشیم و همه با احساس تکلیف نسبت به آینده نظام و انقلاب در پای صندوق های رای حضور پیدا کرده و آرای خود را به صندوق ها بریزند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.