رامین طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای آمادگی در المپیک اردیبهشت ماه سال آینده ۲۳ بهمن ماه جاری اردوی خود را استارت می‌زنیم و بر اساس شرایط اعلام شده از سوی کادر فنی امیدواریم بتوانیم سه تا چهار بازی تدارکاتی داشته باشیم.

وی یادآور شد: تیم ملی بسکتبال اسفندماه امسال رقابت‌های انتخابی کاپ‌آسیا ۲۰۲۰ را نیز پیش‌رو دارد و باید برابر سوریه و قطر به میدان برود.

وی  افزود: تیم ملی بسکتبال ایران در گروه پنجم انتخابی کاپ‌آسیا با قطر، عربستان و سوریه رقابت می‌کند و اول اسفند به مصاف سوریه می‌رود و چهارم اسفند نیز باید برابر قطر بازی کند.

دعوت اسپانیا، چین و ژاپن از تیم ملی بسکتبال ایران

طباطبایی یادآور شد: تاکنون اسپانیا تیم ملی بسکتبال ایران را برای انجام ۲ بازی، چین برای سه بازی یعنی سه تورنمنت مجزا و کشور ژاپن برای یک بازی دعوت کرده است که در تلاشیم تیم قبل از المپیک اعزام شود و بازی‌های تدارکاتی خود را انجام دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تدوین یک برنامه مدون برای آمادگی و حضور موفق تیم ملی در بازی‌های المپیک، بازی‌های خوبی در این تورنمنت که مهم‌ترین مسابقه جهانی است از خود نشان دهند.

تیم ملی بسکتبال زنان در ۲ تورنمنت انتخابی المپیک حضور دارد

رییس فدراسیون بسکتبال در خصوص بسکتبال زنان نیز گفت: در بخش زنان نیز ۲ تورنمنت برای انتخابی المپیک در هندوستان و مجارستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه تیم بسکتبال زنان نتواند جزو ۲ تیم انتخابی در هندوستان باشد با شرکت در تورنمنت مجارستان شانس دیگری برای حضور در المپیک دارد.

رییس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: امیدواریم تیم زنان با ارائه عملکردی خوب بتواند با موفقیت در این مسابقات برای اولین بار در یک رشته تیمی در بخش زنان در بازی‌های المپیک نماینده داشته باشد.

۴۵ درصد ورزشکاران رشته بسکتبال در کشور را زنان تشکیل می دهند

به گفته طباطبایی، در سطح کشور ۹۰ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته بسکتبال فعالیت دارند و ۴۵ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

رییس فدراسیون بسکتبال برای شرکت در مجمع انتخاباتی رییس هیات بسکتبال استان به ایلام سفر کرده بود.

در این مجمع مصطفی حیدریان با کسب ۱۶ رای از ۱۶ رای ماخوذه به مدت چهارسال رییس این هیات شد.

استان ایلام دارای ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در ۲ بخش زنان و مردان در رشته‌ بسکتبال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.