محمد نوذری روز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی  استان ایلام اظهار داشت: طبق آمار بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر معادل ۷۴ درصد کل جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که طبق پیش‌بینی‌ها و سوابق گذشته احتمال مشارکت بالای این استان وجود دارد.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران باید تمام تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش مشارکت حداکثری مردم را بکار ببندند و در این راستا جلسات و رایزنی‌های متعددی با بزرگان و معتمدان، احزاب سیاسی و افراد با نفوذ شهرستان‌های تابعه خود داشته باشند.

نوذری یادآور شد: از مهمترین مواردی که فرمانداران و بخشداران باید در نظر بگیرند تامین تجهیزات، مسائل فنی، خودرو، نیرو و امکانات برای زمان برگزاری انتخابات است و همچنین شرایط نقاط مختلف را برای تامین پوشش مخابرات و تلفن‌های همراه رصد کنند و در این راستا شرکت مخابرات استان ۱۱ دکل مخابراتی را قبل از روز رای‌گیری در مناطقی که پوشش مخابراتی ضعیف یا صفر دارند نصب خواهد کرد.

وی اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران باید بازدیدهای میدانی شعب اخذ رای را در دستور کار خود داشته باشند و تامین امنیت شعب اخذ رای و مناطقی که شعب اخذ رای در آنجا استقرار دارند از اولویت‌های مهم دست‌اندرکاران انتخابات باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات، مساله تبلیغ در فضای مجازی یا ایجاد نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی است که نباید برای یا بر علیه دواطلب خاصی تبلیغ یا نظرسنجی صورت بگیرد در حالی که هنوز زمان تبلیغات گسترده داوطلبان فرا نرسیده است.

نوذری با بیان اینکه ۵۵۰ شعبه اخذ رای ثابت و سیار داریم، افزود: همچنین باید فرمانداران از افزودن شعب اخذ رای غیرضروری خودداری کنند چرا که افزودن هر شعبه اخذ رای بار مالی در پی دارد و هزینه هر شعبه اعم از نیرو، خودرو، تغذیه، امکانات و تجهیزات بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال است.

وی تاکید کرد: باید کاربران انتخابات از افرادی مسلط، آموزش دیده و باتجربه انتخاب شوند تا فرآیند رای‌گیری بدون کمترین مشکل انجام گیرد.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم‌زاده عهده‌دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانون‌مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه داشت.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می‌شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.