افشین مظاهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرسودگی شبکه آبرسانی باعث شکستگی و هدر رفت آب شرب و بهداشتی و آلودگی می شود که این امر خدمت رسانی مطلوب به مردم را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: امسال و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از شش کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه فرسوده توزیع آب در مناطق مختلف شهر ایلام از جمله، خیابان ظفر، کوچه پارک، ملک الشعرای ۱۲ و ۱۴ ، شهرک شهید کشوری و شهرک هجرت اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: برای اجرای شبکه توزیع از لوله های پلی اتیلن با قطار ۱۱۰ و ۶۳ میلیمتر استفاده شده که با اجرای آن انشعاب آب این مناطق نیز استاندار سازی گردیده است.

مظاهری با بیان اینکه هزینه انجام این پروژه از محل اعتبارات استانی و اعتبارت داخلی شرکت تامین شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با  تخصیص اعتبارات لازم عملیات تعویض دیگر خطوط فرسوده در نقاط مختلف استان با سرعت و کیفیت نیز انجام گیرد.

وی به اقدامات این شرکت در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۸.۸ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب با اعتباری افزون بر ۱۷۵ میلیارد و ۸۲ کیلومتر شبکه خطوط فاضلاب با تعداد چهار هزار و ۶۱۴ فقره انشعاب انجام شد.

مدیرعامل آبفای ایلام از برنامه‌ریزی برای افزایش شاخص بهره‌مندی شبکه فاضلاب استان خبر داد و تاکید کرد: تا کنون بیش از ۸۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح ۶ شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران، دره شهر، مهران و سرابله انجام شده است.

مظاهری یادآور شد: برای افزایش شاخص بهره‌مندی شبکه فاضلاب استان برنامه‌ریزی شده و کل انشعابات اجرا شده در شبکه فاضلاب استان ۷۳ هزار و ۵۰۰ فقره است.

وی از اجرای چهار کیلومتر خط انتقال آب در شهر ایلام خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه، مشکل تامین آب منطقه هانیوان و شهرک قائم شهر ایلام برطرف شد.

به گفته مظاهری با اجرای این شبکه‌گذاری بیش از  ۳۵۰ انشعاب آب واگذار و انشعابات غیرمجاز نیز از مدار خارج شد.

منابع اصلی آب استان ایلام شامل منابع سطحی مانند سدها و منابع زیرزمینی شامل چاه‌ها و چشمه‌ها هستند، این منابع تامین آب شامل تعداد ۹ چشمه، ۵۶ چاه، و یک سد با حجم تولید در حدود ۴۲ میلیون متر مکعب در سال که با خطوط انتقالی به طول ۵۰۸ کیلومتر و شبکه توزیع به طول ۱۳۴۱ کیلومتر است.

استان ایلام با دو میلیون هکتار مساحت ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.