حجت الاسلام والمسلمین الله‌ نور کریمی‌تبار روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خادمان فرهنگ اربعین حسینی در ایلام اظهار داشت: کربلا دانشگاه بزرگ فرهنگی است که از مهم ترین دروس آن ایثار ، حق طلبی و ایستادگی در برابر ظالم برای احقاق حق مظلوم است.

وی با اشاره به ویژگی های متعدد و بارز اربعین حسینی تاکید کرد: ملت ایران با تاسی به قیام امام حسین (ع) تاکنون در برابر زیاده خواهی های دنیای غرب ایستادگی کرده و این مسیر را با قدرت ادامه خواهد داد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: هرچه در جهت اعکاس اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) گام برداریم بهتر می توانیم ویژگی های عدالت خواهانه سیره اهل البیت (ع) را تبیین و روشنگری کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: اربعین یک حرکت ضد استکباری و بصیرت آفرین است، دشمن در برابر این حرمت عظیم ایستاده، ما نیز نباید منفعل باشیم، باید فرهنگ اربعینی را انعکاس دهیم، جهان باید با فرهنگ اربعین حسینی آشنا شود.

مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این مراسم گفت: فرهنگ عمومی میراث اجتماعی مشترکی است که بر باورها و رفتارها مبتنی شده است.

فاضل عبادی با بیان اینکه نام ایلام با اربعین گره خورده است، افزود: مردم ایلام در عرصه‌های مختلف حضوری موثر و فعال داشته‌اند، آخرین نمونه این حضور استقبال مردم ایلام از زوار اربعین حسینی است.

مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه به برنامه های شورای فرهنگ عمومی کشور پرداخت و اضافه کرد: این شورا در دوره دهم کاری ضمن توجه به موضوعات مختلف فرهنگ عمومی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو تاکید داشته و سرفصل‌های ۱۵ گانه‌ای را نیز همچون ارتقا فرهنگ زیارت، ارتقا فرهنگ سلامت و راهپیمایی اربعین حسینی تصویب کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.