سرهنگ رضا همتی زاده شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یکی از این تصادفات ساعاتی پیش خواب آلودگی راننده هنگام رانندگی در گردنه قلاجه سه نفر را به کام مرگ کشاند.

وی یادآور شد: در این سانحه، خودرو پراید که از محور ایوان - اسلام آباد قصد خروج از استان ایلام را داشت به علت خستگی و خواب آلودگی و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه واژگون شد.

وی افزود: در این سانحه رانندگی سه نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و ۲ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

همتی زاده یادآور شد: این افراد زائرانی از نواحی شمال کشور بودند که از سفر عتبات عالیات به کشور بازگشته بودند و به علت خستگی ناشی از این سفر دچار حادثه شدند.

رئیس پلیس راه ایلام گفت: امروز صبح نیز در طی وقوع ۲ حادثه رانندگی دیگر در محورهای ایلام - صالح آباد و چنگوله مهران پنج نفر جان باختند.

وی به زائران و رانندگان خودروها که به قصد شرکت در راهپیمایی اربعین عازم سفر شده اند، توصیه کرد: هنگام بازگشت از عراق و ورود به استان های مرزی حتما به اندازه کافی استراحت کنند و بعد راهی مقاصد خود شوند تا دچار حوادث رانندگی ناشی از خواب آلودگی و خستگی طول مسافرت نشوند.

همتی زاده افزود: همچنین با رعایت قوانین رانندگی از سرعت و سبقت بی جا و خروج از خط طولی جاده و مسیر خود اجتناب کنند و با رعایت قوانین و مقررات رانندگی حوادث جاده ای را به حداقل کاهش دهند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام در غربی ترین نقطه ایران بدلیل کوهستانی بودن جاده های پر پیج و خم و باریکی دارد.

هر ساله در ایام اربعین حسینی حجم بالایی از زائران در مدت کوتاهی وارد استان ایلام شده و از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند که باعث افزایش بار ترافیکی جاده ها و همچنین سوانح رانندگی می شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.