سرهنگ رضا همتی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری شهرداری ایلام ۴۰ دستگاه اتوبوس درون شهری کار انتقال زائران از پارکینگ بزرگ اربعین به پایانه مرزی مهران را انجام می دهند.

وی افزود: باتوجه به اینکه هر لحظه به حجم زائران مهران افزوده می شود، تردد هرگونه وسیله نقیله سنگین از ۱۵ مهر تا چهار آبان در مسیرهای اصلی استان ایلام ممنوع است اما این ممنوعیت شامل تانکرهای سوخت رسان و کامیون های حامل مواد خوارکی و فاسد شدنی برای ایستگاه های صلواتی و موکب ها نمی شود.

فرمانده پلیس راه ایلام یادآور شد: همچین از  ۱۷ مهر تا هفت آبان ماه تردد ماشین های سواری ون و تاکسی از مسیرهای اصلی متنهی به  مرز مهران ممنوع است و رانندگان باید برای رسیدن به مقاصد خود از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

سرهنگ همتی زاده افزود: در حال حاضر تردد در جاده های استان ایلام روان و بدون مشکل در جریان است و علاوه بر ۴۰ تیم گشتی از استان ایلام، ۶ تیم از استان های معین اردیبل، مرکزی و کهکیلویه و بویراحمد در استان ایلام مشغول به خدمات رسانی به زائران هستند.

وی با بیان اینکه ترافیک تحت کنترل نیروهای پلیس راه استان ایلام است، تاکید کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون هیچگونه تصادفات منجر به فوت در استان ایلام رخ نداده است اما رانندگان با توجه به تعداد زیاد خودروها به ویژه طی روزهای آینده توصیه های ایمنی پلیس را جدی بگیرند و نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی اهتمام ورزند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مقامات کشوری سالانه در رفت و برگشت حدود شش میلیون زائر در ایام اربعین از مبادی رسمی کشور به همایش بزرگ پیاده روی اربعین تردد دارند که حدود ۶۰ درصد آنها مرز مهران را برای تردد خود انتخاب می‌کنند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.