به گزارش ایرنا، حلیم شرعی روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات انجمن های ورزشی استان ایلام اظهار داشت: این فدراسیون در گذشته دارای ۲۰ انجمن بود که ۲ انجمن از فدراسیون خارج شدند و تحت پوشش فدراسیون دیگری قرار گرفتند.

وی افزود: در صورت داشتن امکانات بر اساس یک سری شاخص ها و با توجه به درخواست ها و احتمال پیشرفت آن رشته هایی به این تعداد افزوده می شود.

شرعی در خصوص تعداد ورزشکاران سازمان یافته این فدراسیون گفت: هم اکنون آمار دقیقی از ورزشکاران این ورزش در دست نیست و در تلاشیم تعداد ورزشکاران انجمن های سازمان یافته را بر اساس یک برنامه مصوب و با توجه به ثبت نام این افراد در سامانه ثبت ورزشکاران رشته های زیر مجموعه، بدست آوریم.

 وی همچنین در خصوص اعزام به مسابقات بین المللی افزود: طی ۶ ماه نخست امسال فدراسیون انجمن های ورزشی ۹ اعزام داشته که در یکی از این اعزام ها ماه گذشته در مسابقات جهانی سبک تاکرا تایلند یک نشان طلا گرفت.

 دبیر فدراسیون انجمن های ورزشی اضافه کرد: این فدراسیون تا پایان سال جاری ۱۵ اعزام بین المللی از جمله اعزام تیم ملی موج سواری به مسابقات جهانی ژاپن، اعزام تیم ملی اسکی روی آب به مسابقات آسیایی تایلند، تیم ملی راگبی بانوان جهت بازی های غرب آسیا را در پیش دارد.

شرعی تاکید کرد: ایلام دارای قهرمانان بزرگی است و باید همه مسئولان از جمله استاندار برای توسعه ورزش استان کمک کنند همچنین آموزش و پرورش در این زمینه می تواند استعدادهای بسیاری را در قالب رشته های متفاوت شناسایی و به انجمن های ورزشی معرفی کند.

وی یکی از راه های موفقیت در توسعه این هیات را ساختار تشکیلاتی عنوان کرد و گفت: رئیس هیات باید بصورت سیستماتیک برنامه ریزی  و با رصد کاستی ها و ارزیابی ظرفیت ها، جذب حامیان مالی  بتواند حمایت فدراسیون را جذب کند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف و نتیجه گیری مثبت باید انسجام و همدلی وجود داشته باشد، افزود: یکی از بخش های مهم در این راستا داشتن نیروی انسانی کارآمد و منایع انسانی توانمند است.

شرعی تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی، استفاده از تجربه عملی بازیکنان تیم ملی، پیشنهاد برای  برگزاری مسابقات به مناسبت های مختلف که سبب آمادگی بیشتر ورزشکاران می شود همچنین داشتن نگاه استانی می تواند بازدهی خوبی داشته باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: ایلام از جمله استان های دارای ظرفیت و استعداد در تمام رشته های ورزشی است و شاهد موفقیت آن در اکثر رشته ها در بخش آقایان و خانم ها هستیم.

مظفر علیشاهی افزود: یکی از راه های موفقیت این هیات برنامه ریزی مناسب، استفاده از تجارب پیشکسوتان و کارشناسان، تمرکز بر روی اهداف اصلی این رشته، تشکیل کمیته های فعال و ایجاد یک دفتر مشخص برای ثبت نام و رفع مشکل علاقه مندان برای شرکت و معرفی این رشته است.

وی یادآور شد: تعامل بین دستگاه ها بخصوص آموزش و پرورش و دانشگاه ها و استفاده از امکانات دیگر دستگاه ها برای توسعه این ورزش همگانی در دستور کار قرار گیرد.

علیشاهی در خصوص ایجاد مکان مناسب برای این هیات گفت: هم اکنون ۱۰۰ مکان برای اجرای این طرح در اختیار داریم و فراخوان داده شده اما تاکنون مشتری برای خرید آنها مراجعه نکرده است.

وی تصریح کرد: رئیس هیات با اختصاص برنامه ملی برای استان و جذب حمایت مالی همچنین تشکیل مجامع سالیانه می تواند موجبات توسعه این ورزش را فراهم کند.

در پایان و پس از رای گیری احسان جمشیدزاده با انتخاب و کسب اکثریت آرای اعضای مجمع، برای یک دوره چهار ساله رئیس هیات ورزش های همگانی استان ایلام شد.

جمشیدزاده پیش از این سرپرست این هیات بود.

استان ایلام دارای ۱۷ کمیته است که از این تعداد ۱۲ کمیته فعال دارد.

۷۱۸۰/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.