امیر سرتیپ مهدی هادیان روز سه شنبه در حاشیه دیدار با فرماندار مهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت‌رسانی به زائران را در این نقطه بر عهده داشته و در مرزهای مهران و چزابه نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی حضور خواهند داشت.


وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با دایر کردن موکب های متعدد نسبت به پذیرایی از زائران اقدام و در کنار آن خدمات بهداشتی و درمانی نیز با راه اندازی اورژانس هوایی و همچنین برپایی بیمارستان های صحرایی در دستور کار است.


فرمانده قرارگاه اربعین حسینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ارتش آمادگی خود را برای همکاری با تمام دستگاه های حاضر در پیاده روی اربعین اعلام می کند و مانند هر سال ستاد اربعین در این زمینه نیز ساماندهی لازم را انجام می دهد.

امیر هادیان یادآور شد: ارتش بنا به برنامه ابلاغی ۱۵ روز قبل از اربعین در مرز مهران مستقر شده و تا چهار روز بعد از مراسم در کنار حفاظت و صیانت از تمام اراضی که بر عهده دارد امکانات گسیل شده در مرز مستقر خواهد بود.


وی تاکید کرد: موکب ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر مهران برای خدمات رسانی به زائران راه اندازی و به زائران غذای گرم، آب معدنی، خدمات پزشکی و بهداشتی و سایر خدمات مورد نیاز ارائه می کند.


معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین حسینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: بیمارستان صحرایی نیروی دریایی ارتش در پایگاه مهران به زائران امام حسین (ع) خدماتی از معاینه تا عمل جراحی ارائه خواهد کرد.


هادیان گفت: ناوگان هوایی بویژه ترابری نیز در کنار این خدمات نیز در خدمت مردم است و اورژانس و آمبولانس ها در نزدیکترین فرودگاه به مرز مستقر خواهند شد.

وی گفت: پایگاه شکاری ترابری شهید لشکری و شهید دوران آمادگی لازم دارند به صورت ۲۴ ساعته با در اختیار داشتن هواپیماهای سبک تا فوق سنگین عملیات ترابری و انتقال تجهیزات مورد نیاز را به مرزهای تعیین شده انجام دهند و در کنار سایر نیروهای مسلح در صورت نیاز کار پوشش هوایی منطقه انجام می شود.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.