به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: گردشگری از ظرفیت های بسیار بالا در استان ایلام است که نیازمند ایجاد زیرساخت و امکانات مطلوب است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان ایلام ساخت یک هتل پنج ستاره است، مسئولان استان برای حضور سرمایه گذاران در استان برای ساخت چنین هتلی باید زمینه را فراهم کنند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مهمترین نیاز ساخت هتل پنج ستاره در استان، در اختیار گذاشتن زمین با قیمت هایی که باعث تشویق سرمایه گذار به ساخت هتل است.

وی افزود: توسعه امکانات، راه دسترسی، سکوبندی در باغات استان به طوری که منجر به تغییر کاربری باغات نشود، از دیگر موارد مهم برای توسعه گردشگری در استان است.

استاندار ایلام عنوان کرد: برای توسعه اقتصادی در استان برنامه های مهمی در دست اجراست، اول اینکه در سفر اخیر هیئت بلندپایه اقتصادی به استان مصوبات خوبی اتخاذ و عملیاتی شده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام - مهران به تازگی ابلاغ شده است.

وی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام خبر داد و گفت: به تازگی ۸۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار ابلاغ شده است.

استاندار ایلام از اختصاص ۷۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی مهران خبر داد و گفت: مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت استان به طور جدی پیگیری عملیاتی کردن این پروژه باشند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: همچنین اعتبارات بسیار خوبی برای ساخت آزادراه پل زال - چیلات دهلران در نظر گرفته شده که باید توسط مسئولان راه و شهرسازی برای کلنگ زنی و عملیاتی کردن پیگیری شود.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.