عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه، هنرمندانی از ایلام، همدان، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، گلستان، لرستان، خراسان  رضوی، بندرعباس و چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۰ غرفه حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه غرفه های این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار صنعتگران و هنرمندان ایلامی و سایر استان ها قرار می گیرند، افزود: نمایشگاه صنایع دستی بیستم تا ۲۵ مردادماه جاری از ساعت ۱۷ الی ۲۳ هرروز پذیرای علاقه مندان است، همچنین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه و ترویج صنایع دستی هر استان و آشنایی بیشتر مردم استان ایلام با صنایع دستی سایر استانها و تبادل تجربیات هنرمندان و صنعتگران و ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع دستی، عنوان کرد.

به گفته شنبه زاده برنامه های جانبی این نمایشگاه اجرای هر روز گروه موسیقی آیینی نیشتمان، برپایی سیاه چادر به منظور انجام فعالیت های عشایری مختص هر استان و پخت نان و غذاهای محلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام همچنین از انجام مطالعه و طراحی موزه باستان شناسی شهر ایلام خبر داد و گفت: با ابلاغ اعتبار ملی به میزان ۳۰۰ میلیون ریال کار مطالعه و طراحی موزه باستان شناسی شهر ایلام به انجام رسید.

به گفته وی، مطالعه موزه باستان شناسی شامل تکمیل فرم درخواست موزه، انجام مطالعات و تهیه طرح توجیهی موزه مطابق با شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح محتوا و سناریو موزه بر اساس شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح معماری و معماری داخلی موزه بر اساس شرح خدمات تدوین شده است.

شنبه زاده تصریح کرد: بر اثر کاوش های علمی، تجاری و یافته های اتفاقی تعداد اشیائی که طی سالیان متمادی به مخزن اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام سپرده شده پنج هزار شی قلم است.

وی افزود: به دلیل غنای ذخایر باستانی، تاریخی و کاوش های علمی و نجات بخشی از این طریق اشیاء بسیاری وارد مخزن می شود و همچنین اشیاء به دست آمده از حفاری های غیر مجاز و قاچاقچیان نیزهر سال سیل آثار را به سوی مخزن روانه می کنند.

شنبه زاده با بیان اینکه ایجاد موزه باستان شناسی از  نیازهای ضروری و باید احداث آن در اولویت باشد، تاکید کرد: احداث موزه باستان شناسی از مطالبات مردم و مسئولان در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که این موزه تحقق یافته و در همین راستا مطالعه و طراحی موزه به انجام رسید.

به گزارش ایرنا، در استان ایلام ۹ هزار و ۷۰۰ صنعتگر در ۳۳ رشته صنایع دستی استان ایلام در بیش از ۱۲۰ کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می کنند که بیش از نیمی از آنها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.

۷۱۸۰/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.