مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: ما به قرآن به عنوان منبع علم قطعی نیاز داریم چون این منبع عظیم، امروز و فردای دنیای ما را پیش‌بینی کرده و  باید در بستر علم و جایگاه دانش نمود بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر «غلامرضاغیاثی» در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی استان، اظهار کرد: ما در شرایط کنونی باید به قرآن برگردیم و قرآن را از انزوا خارج کنیم و به قرآن وصل شویم چرا که امروز در زمینه‌های اجتماعی و خانوادگی و شغلی بیش از گذشته به قرآن نیاز داریم و در فتنه‌ها، چالش‌ها ، ابهامات ، حواشی و معضلات و مصائب در زندگی جمعی امروز بهترین روشنگر قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن ملاک سلامت ذهنی ما انسان‌ها در همه‌ی عرصه‌ها  است، تصریح کرد: هر رفتاری از ما باید در تراز قرآن دربیاید. اگر در نیامد خطا و انحراف رفتیم که این ضرورت جدی‌تر پناه بردن به قرآن است.

غیاثی تصریح رکد: قرآن منبع علم و معرفت است و  بیشتر قوانین وضع شده در مورد زندگی بشر عمدتا مبتنی بر حدس و فرضیه و ظن است و کمتر قانون و قضاوتی داریم که مبتنی بر علم باشد اما منبع علم واقعی که بدون خدشه و خطا است قرآن است و به همین هم جاودان مانده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام ادامه داد: ما به قرآن به عنوان منبع علم قطعی نیاز داریم چون این منبع عظیم، امروز و فردای دنیای ما را پیش‌بینی کرده و قرآن باید در بستر علم و جایگاه دانش نمود بیشتری داشته باشد.

غیاثی گفت: برای الگوسازی معرفتی در بین مردم، باید دانشجویان را مبتنی بر قرآن تربیت و  اگر دانشگاه‌ها می‌خواهند اسلامی بشوند و سند اسلامی شدن را محقق کنند باید به قرآن رجوع کننند.

وی ادامه داد: اگر زندگی سالم می‌خواهیم، اگر دانشجوی آرام و برخوردار از سلامت معنوی و روانی می‌خواهیم باید در دانشگاه به قرآن پناه ببریم خصوصا امروزه که وضع دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که بیشترین هجمات در حوزه فرهنگی و اخلاقی است و باید با روش قرآن به جنگ حربه‌های فرهنگی برویم.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های استان تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دی‌ ماه 1384 به منظور سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و فعالیت‌های مرتبط با علوم قرآنی و حدیث و نظارت بر مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن و عترت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشکیل داده است.

غیاثی بسترسازی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در آموزش، انس ، فهم و عمل به آموزه‌های قرآن کریم، شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها، هماهنگی و هم‌افزایی دانشگاه‌ها در زمینه فعالیت قرآنی و گسترش اثربخشی فعالیت‌های قرآنی را از جمله اهداف این شورا عنوان کرد.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.