حسین کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام گرفته این سه راس گراز قصد عبور از عرض جاده را داشته اند که با ماشین نقلیه سنگین تصادف می کنند.
وی افزود: این حادثه در خارج از محدوده مناطق حفاظت شده و در مناطق آزاد رخ داده و تلاش و پیگیری برای شناسایی راننده ماشین ادامه دارد، هرچند احتمال شناسایی فرد خاطی با توجه به اینکه جاده فاقد دوربین مدار بسته می باشد، سخت و گاه غیر ممکن است.
کرمی یادآور شد: با توجه به اینکه طول مسیر جاده به علت وجود کوه و رودخانه سیمره محل گذر حیات وحش به طرف کوهستان های اطراف روستاست، رانندگان باید در شب هنگام عبور از جاده احتیاط لازم برای عدم برخورد و تصادف با وحوش را داشته باشند.
وی گفت: شهرستان سیروان دارای 33 هزار هکتار مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ است که این نقاط زیستگاه گونه های حیات وحش چون گراز، خرس، روباه، گرگ، شغال، تشی، عقاب، تیهو، کبوتر وحشی، قمری و ... است.
وی افزود: در سال های اخیر با فرهنگ سازی های انجام گرفته میزان شکار وحوش کاهش چشمگیری یافته هرچند هنوز زنده گیری جانواران به ویژه پرندگان با تله های سیمی و توری مشاهده می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سیروان با 33 هزار هکتار مناطق حفاظت شده تنها دارای 2 محیط بان است که حراست از این اراضی وسیع هم همکاری خودجوش مردم و انجمن های مردم نهاد را می طلبد و هم اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست بر تعداد محیط بانان این شهرستان بیافزاید.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.