به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی در نشست بررسی مشکلات پلاک 28 طرح گرمسیری طایفه فلک منطقه چالاب و چنگوله شهرستان مرزی مهران اظهار داشت: مردم طوایف مختلف استان همواره مسالمت آمیز در کنار هم زندگی، کار و تلاش می کنند به همین دلیل نباید برخی اختلاف نظرها موجب دامن زدن به اختلافات و درگیری شود.
وی ادامه داد: با تشکیل شرکت تعاونی و سهامی با افزایش بهره وری مردم می توانند از ظرفیت سامانه گرمسیری برای توسعه مناطق خود و اقتصادی شدن منطقه استفاده کنند.
معاون استاندار ایلام افزود: مردم بومی محلی به خوبی مسایل و مشکلات را در میان طایفه ها حل کرده اند و انتظار می رود در ایجاد اختلاف ها همچنان به صورت مسالمت آمیز مسائل بین خود را برطرف نمایند.
درویشی از سازمان جهادکشاورزی استان خواست ضمن بررسی ظرف مدت یک هفته نظرات کارشناسی فنی، عرفی و حقوقی معترضین پلاک 28 را اعلام و مبنای تقسیم بندی اراضی این پلاک را مشخص کند.
وی همچنین خواستار تشکیل یک جلسه با حضور فرماندار مهران و نمایندگان 2 طایفه کلیوند و فلک برای رفع مشکل تقسیم بندی اراضی پلاک 28 شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: جلسات متعددی در خصوص پلاک 28 اراضی خوشاب گذاشته شده که مسایل این پلاک برطرف شود اما متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
سید محمدتراب میری اظهار داشت: فاصله بین 2 روستا چالاب و چنگوله سه کیلومتر است و اکنون تخصیص آب در این فاصله یک هزار و 800 هکتار برای دو پلاک 33 و 28 در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: اختلاف بین 2 طایفه کلیوند و فلک بر سر اراضی طرح سامانه گرمسیری پلاک 28 است که امیدواریم هرچه سریعتر برطرف شود.
وی تاکید کرد: سامانه گرمسیری یک طرح بسیار بزرگ و تحول اساسی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد می کند که میلیاردها ریال اعتبار از سوی دولت برای آن هزینه شده است.
میری گفت: اراضی آب قابل کشت که با کمک این سامانه قابل استفاده می شوند در قالب شرکت تعاونی با کشت های جدید و الگوی آبیاری مشخص تعریف می شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر اختلاف برخی افراد این دو طایفه برطرف شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.