به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: دستگاه های امنیتی باید بطور جدی موضوع قاچاق کالا و ارز را رصد نمایند و از فعالیت افراد سودجو در این زمینه جلوگیری کنند.
وی در خصوص قاچاق کالا در ایلام گفت: استان ایلام بجز شهرستان مهران هیچ مرز مشترکی با کشورهای خارجی ندارد به همین بدلیل قاچاق کالا و ارز در آن بسیار اندک است.
فرماندار ایلام با بیان اینکه بیشتر نیازهای ایلام از سایر استان ها تامین می شود، یادآور شد: این استان از نظر تردد ترانزیت و قاچاق کالا شفاف است و به همین دلیل کمتر در معرض قاچاق کالا قرار دارد.
بسطامی تحقق شعار سال و اجرایی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی را در گرو مبارزه عملی با قاچاق کالا و ارز دانست و تاکید کرد: حمایت از تولید و کالای ایرانی با عملگرایی محقق می شود و باید بستر لازم را برای سرمایه گذاری و ایجاد امنیت در چارچوب قانون فراهم کرد.
وی با اشاره به ساماندهی اصناف در ایلام گفت: ساماندهی اصناف باید بطور جدی پیگیری شود و از فعالیت اصناف بدون مجوز و فاقد پروانه جلوگیری و با آنان برخورد قانونی شود.
فرماندار ایلام همچنین در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام نیز گفت: اعتیاد اولین آسیب اجتماعی در سطح دنیا و کشور است که مقابله و پیشگیری از این آسیب ها نیازمند شفاف سازی و آگاه سازی است.
بسطامی یادآور شد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتبارات خوبی به دستگاه های مرتبط اختصاص یافته که باید بخوبی از آن استفاده کرد.
وی خواستار ارائه راهکار عملیاتی توسط دستگاه های اجرایی شهرستان برای مقابله با پدیده مواد مخدر شد و اضافه کرد: طرح های ارائه شده توسط دستگاه ها باید متناسب با آسیب های اجتماعی باشد و هر دستگاهی که طرح نداشته باشد از این اعتبارات بی بهره است.
فرماندار ایلام افزود: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بویَژه حوزه مبارزه با مواد مخدر، فراهم کردن زمینه‌ مشارکت همه آحاد مردم به خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و اداری ضروری است.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.