به گزارش ایرنا، سهیلا ملکشاهی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان ایلام اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه سال جاری پرداخت 500 هزار میلیارد ریال از مطالبات سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده و آئین نامه اجرایی این قانون نیز توسط هیات دولت مصوب و امسال اجرایی می شود.
وی اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را گامی در چارچوب بهبود وضعیت معیشت این افراد دانست و افزود: این قانون اواخر سال جاری اجرایی می شود.
ملکشاهی با اشاره به مزایای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد: با اجرای این طرح، کارت اعتباری برای بازنشستگان صادر و امکان خرید اعتباری برابر با حقوق ماهیانه را فراهم خواهد ساخت و نگرانی بازنشستگان درباره زمان دریافت حقوق برطرف می شود.
وی با بیان اینکه بازنشستگان و بیمه شدگان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی محسوب می شوند، یادآور شد: بازنشستگان در طول 30 سال خدمت بهترین روزهای زندگی خود را با تلاش و خدمت برای به حرکت درآوردن چرخ این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و مسئولان این سازمان باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب بهترین امکانات را در اختیار آنان قرار دهند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام نیز در این آیین گفت: سازمان تامین اجتماعی ارج گذاری به مقام انسان را که همسو با راهبردهای کلان سازمان است سرلوحه امور خود قرار داده تا در روز ٢٥ ذی الحجه روز خانواده وتکریم بازنشستگان با قدر ‏شناسی تلاش صادقانه و تجارب ارزشمند بازنشستگان را ارج نهد.
دکتر کریم لاله ماژین افزود: دوران بازنشستگی آغاز یک تحول بزرگ در عمر هر فرد است و می توان با برنامه ریزی صحیح و نشاط آور از این دوران به نحو مطلوب استفاده کرد و باید علاوه بر مستمری ماهانه و خدمات درمانی خدمات دیگری چون پرداخت وام های ضروری، بیمه تکمیلی درمان، اعزام به سفرهای زیارتی و سیاحتی نیز به آنان ارائه شود.
وی در ادامه حذف دفترچه درمانی را از مهمترین اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان عنوان کرد و گفت: حذف دفترچه درمانی در راستای تسهیل و رفاه بیمه شدگان و پزشکان به صورت الکترونیک ارائه می شودهمچنین در راستای خدمات دهی به قشر بازنشسته و مستمری بگیر درصورت نیاز ویزیت رایگان در منزل انجام می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام تاکید کرد: اکنون در سطح استان چهار مرکز درمانی، یک بیمارستان دی کلینیک و یک درمانگاه شماره 2 به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات رسانی می کنند.
به گفته وی سال گذشته نیز برای رفاه حال بیمه شدگان، مرکز درمانی دهلران با 2 شیفت در حال ارائه خدمت به بیمارن است و 2 مرکز نیز در شهرستان های مهران و دره شهر کلنگ زنی شده که پس از رفع موانع عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان ایلام با حضور مدیر کل سازمان تامین اجتماعی، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی از مسئولان سایر دستگاه های اجرایی در سالن همایش فنی و حرفه ای ایلام برگزار شد و در پایان تعدادی از بازنشستگان مورد تقدیر قرار گرفتند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.