به گزارش ایرنا،فرشید علیزاده در آیین افتتاح این کارگاه با اشاره به اهمیت اجرای طرح نماد درکشور که نقش مهمی در حمایت وارائه خدمات به دانش آموزان آسیب پذیردر مدارس دارد،اظهارداشت: اجرای مطلوب این طرح نیاز به همت همه جانبه مجریان دارد.
وی بیان داشت: درطرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان ، سیاست های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نطر گرفته شده است .
وی یادآورشد: نماد بزرگترین طرح مشارکتی است که دستگاه های همکارعضو ائتلاف که 14دستگاه و سازمان هستند برای کمک به دانش اموزان آمده اند.
وی خاطرنشان شد: طرح نماد به سیاست هایی همچون مدرسه و برنامه محوری، فراگیری، مشارکت، علمی و تخصصی کردن فعالیت ها و اخلاق محوری توجه دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح ملی نماد برای 30 هزار دانش آموز این استان به صورت تخصصی - حمایتی در همه مدارس شهرستان نظرآباد و 6 مدرسه آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در حال اجراست، ادامه داد: در سال تحصیلی 97-96 مدارس شهرستان نظرآباد بعنوان پایلوت کشوری در اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در قالب طرح نماد در این استان انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه طرح نماد با هدف توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار در مدارس کشور در حال اجراست، اضافه کرد: گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر با چک‌لیست‌های منظم و علمی، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله اهداف دیگر این طرح آموزشی - مهارتی است.
وی افزود: برنامه ملی نماد به دلیل ظرفیت ائتلافی و چند سازمانی می‌تواند از جمله برنامه‌های اثربخش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول در ذیل شاخص مدرسه سالم توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی و رفتار پرخطر دانش‌آموزان دارد.
وی گفت : این طرح از آنجایی که به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و مؤثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است، دارای اهمیت ویژه‌ای است.
وی بیان داشت: طرح نماد دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور می کند.
وی ادامه داد: این دوره به مدت دو روز با حضور کارشناسان مجرب در بخش آسیب های اجتماعی برگزار می شود تا نقاط قوت و ضعف این طرح ملی مورد بازبینی قرار گیرد.
2819/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.