به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان این مرز و بوم نشان داده اند که اهل تعامل نیستند، به 23 تیرماه روز گفت وگو و تعامل سازنده با دنیا اشاره و اظهار داشت: در حالی که یکی از روسای جمهور ایران گفت وگوی تمدن ها را مطرح کرد، اما پس از 11سپتامبر بیان کرده اند که ایران محور شرارت است و از همان روزهای اول نشان دادند که اهل تعامل و گفت وگو نیستند.
نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه با اشاره به ادعای رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ایرانی ها به زودی با ما تماس می گیرند، گفت: ملت ایران هر هفته در نماز جمعه با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا با آنها تماس می گیرند
وی اضافه کرد: این روزها نیز دشمنان نظام و انقلاب هر گونه تعامل را بی ارزش کرده اند، در حالی که ایران همواره نشان داده که اهل تعامل است و به دنبال جنگ نیست، اما اگر دشمنان بخواهند یکطرفه به نفع خودشان تعامل را اینگونه تعریف کنند که قدرت بازدارندگی و دفاع نداشته باشیم و قصد سلطه گری بر ما داشته باشند و ما باید از اقتدار ملی دست بکشیم، هرگز تن به چنین تعاملی نخواهیم داد.
حسینی همدانی گفت: منطق استکبار از گفت وگو این است که گفت وگو یعنی آنچه که ما می گوییم و اگر قبول نکردید پس تعامل ندارید، آقایان مطرح می کنند که ایران به زودی با ما تماس خواهد گرفت، اما باید بدانند که این خیال را به گور خواهند برد که برای معامله و سلطه گری شما بر خودمان با شما تماس بگیریم.
وی ادامه داد: برجام مگر تعامل با دنیا نبود اما چگونه با آن رفتار کردند؟ اروپایی ها قصد دارند برای بهره برداری بیشتر از ما وقت بگیرند، تا زمان اعمال تحریم های جدید برسد، چرا که به خوبی می دانند که آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال و ایران در فشار قرار می گیرد و در آن زمان شاید بتوانند از کشور ما امتیازهای بیشتری بگیرند.
امام جمعه کرج افزود: اگر گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم و از رهنمودهای ایشان بهره گیریم، می توان از این گردنه نیز عبور کرد.
حسینی همدانی گفت: ما اهل مقاومت هستیم، پیروزی با استکبار نه به واسطه تسلیم و سازش بلکه با مقاومت به دست می آید، ما اهل تسلیم نیستیم و تا آخرین نفس مبارزه و مقاومت می کنیم.
وی ادامه داد: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی و مسئولان نیز این است که خواسته های مشخص و صریح داشته باشند و ضرب العجلی نیز تعیین کنند و بعد از تمام شدن وقت قاطعانه عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت: دولتمردان ما بیان کرده اند که بسته پیشنهادی اروپا بسته خوبی نیست و مایوس کننده است، اروپا و آمریکا تقسیم کار کرده اند و اگر هم تا حدودی نگران هستند به دلیل منافع شان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به 26 تیرماه آغاز هفته حج اشاره و خاطر نشان کرد: حج یک عبادت سیاسی است و در مناسک حج علاوه بر بندگی خداوند یاد می گیریم که اجتناب از طاغوت نیز داشته باشیم، برطرف شدن مشکلات مسلمانان نیازمند این است که اتحاد داشته باشیم و این اتحاد در حج شکل می گیرد.
حسینی همدانی افزود: آمریکا و متحدانش هر روز با یک دسیسه به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمانان هستند که با وحدت اسلامی مسلمانان در مراسم حج است که برائت از دشمنان ایجاد و توطئه های آنها نقش بر آب می شود.
امام جمعه کرج به 26 تیر ماه 59 آغاز به کار اولین دوره شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: این رکن اصیل نظام 40 سال است که از قوانین به خوبی دفاع کرده و پشتیبان حقیقی مردم بوده و هست و به خاطر همین عملکرد انقلابی اش همواره خوار چشم دشمنان بوده و دشمنان داخلی و خارجی ناجوانمردانه آن را با هدف تضعیف ساختن مورد هجمه قرار می دهند.
نماینده ولی فقیه در البرز به موضوع ربا و حرمت آن اشاره و خاطر نشان کرد: نیاز است به همین منظور و با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی تغییراتی در بانک های کشور ایجاد شود چرا که بانک ها در یک مسیر و اقتصاد مقاومتی در مسیر دیگر قرار دارد.
وی با اشاره به 28 تیرماه سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، بیان داشت: هر کدام از این بقاع می توانند به عنوان یک مرکز فرهنگی برای هر منطقه عمل کرده و در صورتی که متولیان متعهد داشته باشند می توانند با انجام کارهای بزرگ روح معنویت را در بین آحاد مردم تقویت کنند.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.