به گزارش ایرنا، آئین بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه اضطراری آب شرب شهرجدیدهشتگرد امروز با حضورقائم مقام وزیر نیرو، استاندار البرز و مسئولان استانی و شهرستانی در محل اجرای این پروژه برگزار شد.
محمدعلی نجفی استاندارالبرز روز پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز یک تصفیه خانه اضطراری شهرجدید هشتگرد گفت: امروز با شرایط خاصی در کشور مواجه هستیم و مردم انتظارات و مطالباتی دارند.
وی افزود: حضور و دغدغه مندی مسئولان از بدو انقلاب تاکنون، باعث شده که مردم همواره از خدمتگزاران خود انتظار و توقع داشته باشند.
وی به اقدامات و برنامه های خوبی که در شهرستان ساوجبلاغ صورت گرفته اشاره کرد و ادامه داد: در تمام بخش های ساوجبلاغ طرح ها و برنامه های بسیاری پیگیری شده و اعتبارات ملی بسیاری نیز به این سو روانه شده است.
نجفی با بیان اینکه مسئولان در سایه همراهی مردم برنامه ها و اهداف دولت پیش می روند گفت: برخلاف تعاملات موجود، تنگناهایی وجود دارد که نیازمند حضور پررنگ مسئولان در کنار مردم و شنیدن دغدغه های آنها است.
وی افزود: ما بعنوان خدمتگزاران مردم، باید در مجامع عمومی و ملاقات های مردمی حضور موثر و فعال داشته باشیم.
استاندار البرز با بیان اینکه مشکل کمبود آب شرب مهمترین درخواست مردم بخصوص در حوزه ساوجبلاغ است اضافه کرد: بر این اساس اهتمام ویژه ای برای تامین آب شرب شهرجدید هشتگرد صورت گرفته است.
وی گفت: در شرایط کنونی عده ای با سیاه نمایی درصدد کاهش ارزش های خدماتی که مسئولان به مردم ارائه می دهند، بر خواهند آمد.
نجفی با اشاره به اقداماتی که در خصوص تسریع پروژه ادامه بزرگراه همت صورت گرفته افزود: تامین نقدینگی بسیار سخت است و برای رفع مشکل معارضان جلسات و دیدارهای بسیاری انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون برای برون رفت از مشکلات نیازمند صرفه جویی هستیم و مسئولان باید الگوی مردم در این زمینه باشند.
استاندار البرز با بیان اینکه ما در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا و متحدانش هستیم گفت: در این جنگ فرصتی برای اصلاح الگوهای اشتباه مصرف داریم که باید مغتنم بدانیم بنابراین باید تمام زمان و توان ما در خدمت مردم باشد.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آب منطقه ای استان البرز نیز در این آئین با اشاره به دغدغه اصلی کشور و تامین آب شرب در استان البرز افزود: 6 درصد کل مصارف کشور آب شرب می باشد اما متاسفانه در استان البرز 23 درصد مصارف آب شرب می باشد و 275 میلیون متر مکعب کل مصرف آب شرب این استان می باشد.
داود نجفیان افزود: 200 میلیون متر مکعب کل مصرف استان و 80 درصد آب مصرفی از آبهای زیرزمینی تامین می شود و 20 درصد از آبهای سطحی که باتوجه به پایلوت بودن این منطقه و کمبود آب زیرزمینی و سطحی باید در الگوی مصرف و شیوه زندگی تغییراتی ایجاد کرد.
وی گفت: 5 میلیون مترمکعب از آب سد طالقان به شهرجدید هشتگرد اختصاص یافته که چیزی در حدود 150 لیتر برثانیه می باشد.
نجفیان افزود: برای راه اندازی فاز اول تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد 10 میلیارد تومان توسط شرکت آب منطقه ای استان البرز هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح تصفیه خانه دیگر شهر جدید هشتگرد 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امید است با راه اندازی آن مشکل آب فاز 7 و شهر جدید هشتگرد تا سالها تامین گردد.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری نیز گفت: فاز اول تصفیه خانه اضطراری آب شرب شهر جدید هشتگرد که 50 لیتر بر ثانیه است مشکل 3 هزار و 500 مشترک را حل خواهد نمود.
غلامرضا رضایی فر افزود: 100 لیتر بعدی نیز تا 3 الی 4 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید که مشکل آب کل واحدهای مسکونی فاز 7 را برطرف خواهد کرد.
وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب و شبکه توزیع استان البرز چیزی در حدود 12 میلیارد تومان هزینه شده است.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.